linux partitions

Nicholas K. Dionysopoulos nikosdion at yahoo.gr
Tue Feb 17 15:47:40 EET 2004

Στις Δευ 16 Φεβ 2004 08:22, ο/η Μπαλάσκας Ευάγγελος (Balaskas Euaggelos)
έγραψε:

> Εγώ έχω 384ΜΒ : RAM και swap : 256MB και ενώ παρακολουθώ το σύστημα
> είναι ελάχιστες οι φορές που έργαψε στο swap partition.
> Ίσως να μην έχω κάνει και κάτι εξαιρετικά βαρύ.
>
> Πιστεύω ότι είναι ανάλογα με το τι εργασίες κάνεις.

Εγώ έχω 512 Mb RAM και 512 Mb swap partition. Το μηχάνημά μου τρέχει συνήθως
δαίμονες σε κτηνώδεις ποσότητες (από cups και httpd μέχρι samba και squid).
Κάνω τακτικά compile *τεράστια* προγράμματα / projects (π.χ. ολόκληρο το KDE
απ'το CVS) και πραγματικά βλέπω ότι σπάνια γράφει στο swap και το μέγεθός του
φτάνει και περισσεύει. Ποτέ δεν μου έχει γεμίσει πάνω από 15% swap.

Συμπέρασμα : Τα howto's που έλεγαν για swap ίσο με το διπλάσι της RAM ήταν
ολόσωστα όταν τα μηχανήματα είχαν 32 και 64 Mb μνήμης, αλλά σε ένα σύγχρονο
μηχάνημα με > 256Mb μνήμης είναι _πολύ σπάνιο_ να χρειαστεί τόσο μεγάλο swap.

Φιλικά,
--
Νικόλαος Κ. Διονυσόπουλος
Dipl.-Ing. Μηχανολόγος Μηχανικός