ax ayth h egkatastash

advocate advocate at otenet.gr
Thu Dec 4 20:42:35 EET 2003

αγαπητοι φίλοι
σας παραθέτω επιστολή που έστειλα στον προμηθευτη του Linux, στην οποία αναφέρεται η οδύσσειά μου και όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισα και δεν κατάφερα να λύσω. σχετικά με προηγούμενη επιστολή μου στη mailing list, διορθώνω ότι ο υπολογιστής μου έχει 64 MB RAM

            "Αγαπητέ Ανδρέα,
            Σου παραθέτω τη σειρά των ενεργειών μου σχετικά με το SuSE Linux για το οποίο μιλήσαμε και προφορικά, ώστε να ενημερώσετε τους προμηθευτές σας.

  a.. Σάββατο 29-11-03 αγόρασα το πακέτο SuSE Linux 9.0 Professional (registration number ___________________)
  b.. Επεχείρησα την εγκατάσταση του στον εξής υπολογιστή
    a.. AMD K-6 T 266 MHz.
    b.. 64 MB RAM
    c.. 4312 MB σκληρός δίσκος (άδειος, αφορμάριστος).
  c.. Διαπίστωσα ότι το autorun - SuSEgo.ico δεν έτρεχε μέσα από τα Windows (και από το CD και από το DVD).
  d.. Μετέτρεψα τη θύρα CD σε θύρα εκκίνησης (bootable) και
  e.. Ξεκίνησα την εγκατάσταση στην ελληνική γλώσσα
  f.. Κατά την ανάλυση του συστήματος βρέθηκε το υλικό του υπολογιστή, και όταν έφτασε στην κατάτμηση των σκληρών δίσκων απέτυχε την πραγματοποιήσει. Για την κατάτμηση η θύρα CD εργαζόταν συνέχεια περιστρέφοντας το δίσκο αλλά δεν κατάφερε να κάνει την κατάτμηση. Μου έβγαλε με κόκκινα γράμματα ότι υπήρχε σφάλμα μέσου (με ερωτηματικό) και ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει στην κατάτμηση.
  g.. Επιχείρησα εγκατάσταση στα αγγλικά (us) και ακολουθήθηκε η ίδια πιο πάνω διαδικασία, χωρίς όμως αυτή τη φορά να μου βγάλει μήνυμα με κόκκινα γράμματα, αλλά η οθόνη έγινε μπλε και σε ένα κόκκινο πλαίσιο διαλόγου έγραφε «an error occurred during the installation».
  h.. Την ίδια διαδικασία την επεχείρησα και την Κυριακή 30-11-03 και μου παρουσιάστηκε το ίδιο πρόβλημα.
  i.. Υποθέτοντας ότι το CD player είχε χαλάσει αγόρασα τη Δευτέρα καινούργιο CD rewriter και αντιμετώπισα πάλι ακριβώς το ίδιο πρόβλημα. Το CD rewriter σταματούσε στο ίδιο σημείο της εγκατάστασης και φαινόταν ότι εργαζόταν έντονα προκειμένου να γίνει η εργασία που όριζε το πρόγραμμα. Τελικά αυτό το CD rewriter βραχυκυκλώθηκε εσωτερικά, και καλυπτόμενος από την εγγύησή του πήγα και το άλλαξα, ταυτόχρονα δε διαπίστωσα ότι και το CD reader είχε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα. Ο τεχνικός είπε ότι βραχυκυκλώθηκαν λόγω της θερμοκρασίας που αναπτύχθηκε στο εσωτερικό επειδή η ακτίνα λέιζερ δεν μπορούσε να διαβάσει τα δεδομένα. Ταυτόχρονα τη Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2003 7:14 μμ  έστειλα mail στη support at suse.co.uk αναφέροντας τα προβλήματα που αντιμετώπισα μέχρι εκείνη τη στιγμή αλλά δεν έχω λάβει απάντηση μέχρι σήμερα.
  j.. Στη συνέχεια, λόγω αδυναμίας προόδου της εγκατάστασης αφαίρεσα από τον κύριο υπολογιστή μου στην αρχή το CD rewriter και στη συνέχεια το DVD reader, υποθέτοντας ότι πιθανόν να ήταν το υλικό άστοχο και τα εγκατέστησα στον υπολογιστή που ήθελα να περάσω το SuSE Linux, επιχειρώντας την εγκατάσταση. Παρουσιάστηκε το ίδιο ακριβώς πρόβλημα, δηλαδή η εγκατάσταση κολλούσε κατά τη διαδικασία κατάτμησης του δίσκου
  k.. Προκειμένου να μη κάψω και το 2ο CD rewriter πήρα από το φίλο μου προγραμματιστή _________________ το Linux της Mandrake για να το εγκαταστήσω. Επιχείρησα να εγκαταστήσω σταθμό γραφείου, internet και e-mail. Η εγκατάσταση έδειξε ότι έγινε επιτυχώς μεν, αλλά μου ζητήθηκε να τη συνεχίσω με τα CD Νο 2 και 3, τα οποία δεν τα είχα και ακύρωσα την εγκατάσταση από αυτά. Παρά την ακύρωση το πρόγραμμα εγκατάστασης θεώρησε επιτυχείς τις ενέργειές μου. Κατά την επανεκκίνηση, πλέον, του υπολογιστή δε μπήκα σε περιβάλλον γραφικών αλλά σε γραμμή εντολών, αγνοώντας όμως τις εντολές που έπρεπε να δώσω δεν προχώρησα παραπέρα.
  l.. Στη συνέχεια, την Τρίτη 2-12-03, εισήγαγα πάλι το 1ο CD της SuSE, με το οποίο διαπιστώθηκε ότι υπήρχε ήδη εγκατεστημένο σύστημα Linux και έδωσα εντολή επιδιόρθωσης, του συστήματος ακριβώς διότι είχα υπόψη μου πως δεν είχα εγκαταστήσει όλα τα CD της Mandrake. Το SuSE βρήκε ορισμένα σφάλματα τα οποία έδειξε ότι επιδιόρθωσε επιτυχώς, κόλλησε όμως σε ένα σφάλμα, του οποίου δεν θυμάμαι το όνομά του, βρισκόταν στο 68% του ελέγχου του συστήματος όταν κόλλησε, έδειξε αδυναμία επιδιόρθωσης στην αρχή με αφαίρεση και στη συνέχεια με αγνόηση και μου έβγαλε πάλι μπλε οθόνη με το μήνυμα «an error occurred during the installation».
  m.. Σ' αυτό το σημείο απογοητεύτηκα τελείως και σταμάτησα οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια, φοβούμενος ταυτόχρονα να μη προκαλέσω ζημία στο υλικό μου.
  n.. Επειδή διέθετα ήδη ένα αγορασμένο DVD SuSE Linux από το φίλο μου _________________, προτίμησα όμως να αγοράσω τη σειρά διότι ήθελα αφενός να έχω κάποια υποστήριξη και αφετέρου ο υπολογιστής που θα πραγματοποιούσα την εγκατάσταση δεν διέθετε DVD (όλα αυτά πριν αρχίσω τις μεταφορές των συσκευών στα μηχανήματα μου, που στο μεταξύ προέκυψαν λόγω της αδυναμίας εγκατάστασης) συζήτησα μαζί του το θέμα, θεωρώντας ότι είναι πιθανό να φταίει ο υπολογιστής μου και μου είπε ότι και ο ίδιος αντιμετώπισε ακριβώς τα ίδια προβλήματα και απέτυχε η εγκατάσταση του λογισμικού και στον δικό του υπολογιστή.
Αυτά τα ολίγα (που είναι πολλά και μου έφαγαν ούτε λίγο ούτε πολύ 4 μέρες!)."