Open Office spell check question

Νίκος Αλμπανόπουλος nikalban at yahoo.gr
Thu Nov 20 20:32:14 EET 2003

Και κάποιες ερωτήσεις για το Open Office 1.1

Αλλά πρώτα μια παρατήρηση: Το έχω γράψει και σε
προηγούμενο μήνυμα και το επαναλαμβάνω εδώ για
εκείνους που δεν το γνωρίζουν. Τα mandrake 9.2 έχουν
πλήρη ελληνική υποστήριξη "με την πρώτη" και αυτό
είναι επανάσταση, τουλάχιστον για ανθρώπους όπως εγώ
που είχαμε δοκιμάσει το 8.1 κλπ, είχαμε δυσκολευτεί
και εγκαταλείψει. Γιατί όπως και να το κάνεις, δεν
έχεις το χρόνο, όταν εργάζεσαι, να κάτσεις να
μελετήσεις διάφορες οδηγίες, σάιτ όντας αρχάριος, για
να έχεις το πιο στοιχειώδες πράγμα, δηλαδή να γράφεις
στη γλώσσα σου. Ενώ αν αυτό είναι δεδομένο,
χρησιμοποιείες άφοβα τα λίνουξ και σιγά σιγά τα
μαθαίνεις.

Τώρα στο open office
Συμβαίνουν 1-2 παράξενα πράγματα.
α) όταν γράφω στο open office ελληνικά σε κείμενο που
έχω ξεκινήσει στα windows (καταπληκτικό ότι το βλέπει
με την πρώτη, ενώ ακούω ότι το Mac Χ έχει ακόμα
προβλήματα) λειτουργεί και η υπόδειξη του λάθους (η
κόκκινη κυματιστή γραμμή κάτω από τη λέξη) και η
υπόδειξη παρόμοιων λέξεων για διόρθωση (με δεξί κλικ
πάνω στη λέξη). Όλα καλά δηλαδή.
Όταν όμως γράφω κείμενο που το έχω ξεκινήσει
κατευθείαν στο open office λειτουργεί μόνο η υπόδειξη
του λάθους (η κόκκινη γραμμή) ενώ το πρόγραμμα
προτείνει... άσχετες αγγλικές λέξεις. Τι συμβαίνει;
β) Επιχειρώ να τυπώσω στον εκτυπωτή μου ΗΡ1100 που
τυπώνει ό,τι άλλο έχω δοκιμάσει κανονικά, αλλά η
γραμματοσειρά που χρησιμοποιώ πάντα (times new roman)
την οποία νομίζω ότι έχω πάρει αυτόματα από τα windows
δεν τυπώνεται σωστά, αλλά ως μια κακοτυπωμένη άριαλ,
από την οποία μάλιστα λείπουν και τα μισά "μ".
Αντίθετα καλά τυπώνεται ας πούμε η palatino ή η kerkis
που είναι default ελληνική στο Mandrake. Τι να κάνω
για να τυπώνω σωστά την Times New Roman?
γ) τέλος, υπάρχει ελληνικό hyphenation για το
openoffice? Το σύστημά μου δεν φαίνεται να έχει
αντίστοιχο αρχείο.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Νίκος Αλμπανόπουλος