Ypopto?

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Sat Nov 8 13:55:26 EET 2003

Στις Σάββατο 08 Νοέμβριος 2003 11:42, ο/η Alaios έγραψε:
> Kalispera kai sygnomi gia to blank email pou stalthike
> katalathos.
> Ton teleytaio kairo paratirisa oti to kde mou argei
> poly na arxisei kai kapoies fores stin arxi akouga ton
> skliro mou na orgonei.
> Etsi me to pou mpika sto kde mesa apo consola grafo
> top kai pairno to parakato (dino mono tis 2 protes)
>
>  2416 nobody    34  19   760  760  528 R 12.2  0.1
> 0:16.14 find
>  3671 alaios    16   0 14692  14m  12m R  4.3  1.4
> 0:01.67 kdeinit
>

> Den ksero ean to kdeinit einai ypopto... alla ayto to
> [...]

To kdeinit κάθε άλλα παρά ύποπτο είναι! Είναι η process αυτή που αναλαμβάνει
να σηκώσει όλα τα κομμάτια του KDE για σένα.

Ο user nobody είναι ένας "εικονικός" user που δημιουργείται για λόγους
ασφαλείας (κάτι σαν τους εικονικούς users που φτιάχνει o IIS στα Windows). Με
λίγα λόγια ο user nobody (ου ανήκει στο group nogroup) δεν έχει δικαιώματα να
πειράξει τίποτα και όποια process θέλει να κάνει κάτι δυνητικά επικύνδυνο την
βάζουμε να παίρνει την ταυτότητα του nobody ώστε να έχουμε το κεφάλι μας
ήσυχο σαν administrators.

Τώρα τι ακριβώς κάνει αυτό το find δεν μπορώ να ξέρω (μια ματιά στα init
scripts σου και στο startkde script _ίσως_ να σε διαφωτίσει).

Πάντως μην ανυσηχείς, στο linux είναι εξαιρετικά τραγικά δύσκολο να κολλήσεις
ιό ή σκουλήκι. Βλέπεις, είναι ένα *πραγματικό* λειτουργικό σύστημα και όχι
σουρωτήρι βαφτισμένο τάχα μου OS (σαν κάποια προϊόντα αμερικάνικης
προέλευσης, ονόματα δε λέμε)...

--
Νικόλαος Διονυσόπουλος
Φ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ