Apogoiteysi-Stenaxoria-Apelpisia-Sunothileyma Skepseon.Den ksero ti na kano

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Mon Oct 27 01:08:05 EET 2003

Στις Σαβ 25 Οκτ 2003 21:31, ο/η Alaios έγραψε:
[...snip...]
Κατ' αρχήν μην στεναχωριέσαι και μην απελπίζεσαι! Το linux είναι σαν την Grand Unified Theory που ψάχνουν οι φυσικοί: κάνει τα πάντα, αλλά σου βγάζει τη ψυχή μέχρι να βρεις την άκρη. Βέβαια οι φυσικοί ακόμα ψάχνουν ενώ το linux είναι εδώ ενωμένο, δυνατό κλπ.
Το βασικό πρόβλημα που αντιμετώπισες, όπως φαίνεται στο email σου, είναι τα λεγόμενα circular dependencies: Το Α θέλει το Β που θέλει το Α... Μην τρομάζεις, είναι φυσιολογικό (χα!) στα rpm-based συστήματα. Ας πάμε replay το πρόβλημα και τη λύση του με τη βοήθεια ενός παραδείγματος.
Έστω ότι έχω το πρόγραμμα myprog το οποίο ζει σε 2 rpms: το myprog-1.0.rpm και το lib_myprog-1.0.rpm και μάλιστα το myprog-1.0.rpm απαιτεί το lib_myprog-1.0.rpm που απαιτεί το myprog-1.0.rpm (ουφ, σαν το αίνιγμα της κότας και του αυγού).
Για εγκατάσταση δίνεις σε ΜΙΑ και μόνη γραμμή :rpm -Uvh myprog-1.0.rpm lib_myprog-1.0.rpm
Θαύμα! Θαύμα! Το rpm βρήκε μόνο του την άκρη! Πραγματικά, κι εγώ όταν το πρωτοσυνάντησα το πρόβλημα σκέφτηκα "μα καλά, τι παπαριές είναι αυτές μωρέεεεε;!!".
Για την απεγκατάσταση δίνεις :rpm -e myprog-1.0.rpm lib_myprog-1.0.rpm
και καθάρισες.
Όσο για τα γραφικά προγράμματα packet managment μπορώ να πώ ότι συνήθως είναι γ.τ.π. (για τα πανηγύρια), αλλά πολύ βολικά για τους αρχάριους και τους lamers (σσσς! Όλοι γινόμαστε lamers μια στο τόσο!).
Όσο για τα ελληνικά κείμενα, χρησιμοποιώ kword και OOo 1.0.2 από rpm της Mandrake που είχε κι ελληνική ορθογραφία. Για το 1.1.x δεν ξέρω. Δεν το δοκίμασα, δεν γνωρίζω, δεν απαντώ :)
Ελπίζω να σε βοήθησα λίγο δίνοντας τις μυστικιστικές μου voodoo γνώσεις που ανακάλυψα μετά από χρόνια ανάγνωση των καταραμένων βιβλίων που λέγονται man pages, READMEs και how-to's. Ναι, στο linux αν δεν πάθεις δεν θα ψάξεις και δεν θα μάθεις. Όμως αυτή είναι η μαγκιά του : μετά από 2 χρόνια στο linux έχεις καταλήξει να μάθεις για το PC σου όσα δεν μαθαίνονται σε 2 αιώνες χρήσης των Windows. :)
The truth is out there
Νίκος Διονυσόπουλος