Γεια!

Νίκος Βαρόπουλος varopoulos at pathfinder.gr
Fri Apr 4 21:45:00 EEST 2003

Γεια σε όλους,

Χαίρομαι που βρίσκομαι σε αυτή την λίστα και ελπίζω να βοηθήσει ανθρώπους όπως εγώ που κανουν τα πρώτα βήματα στο Linux, αποτελώντας ένα βήμα επικοινωνίας και διαλόγου.

Μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με τους υπολογιστές με λειτουργικό windows, αποφάσισα να κάνω το μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση του ελεύθερου λογισμικού. Λίγο η περιέργεια, λίγο η συναρπαστική ομολογουμένως ιδέα ενός αγαθού στο οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση ο καθένας, λίγο η απέχθεια μου για τα "σπασμένα" προγράμματα με έκαναν να στραφώ στο Linux.

Για την ακρίβεια για πρώτη φορά ήρθα σε επαφή με Linux πριν 2-3 χρόνια όταν είχα εγκαταστήσει μια διανομή της Corel (πλέον νομίζω δεν κυκλοφορεί). Γρήγορα όμως απογοητεύτηκα μιας και αντιμετώπισα πολλές δυσκολίες (ελληνικά, hardware κλπ). Εδώ και λίγο καιρό έχω εγκαταστήσειτο Linux Mandrake 9.0 και τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα! Η υποστήριξη των ελληνικών είναι καλή, δεν χρειάξεται κάποιος "μέσος χρήστης", όπως εγώ, να ξοδεύει ώρες στην κονσόλα πληκτρολογώντας εντολές που δεν ξέρει καν τι σημαίνουν(!), ενώ και η πλειοψηφία του hardware αναγωρίστηκε χωρίς πρόβλημα.

Εγκατέστησα το Linux σε ένα φορητό ACER Aspire 1403LC (Intel P4 2.0 GHz, 256MB RAM, 20GB, 15'' XGA TFT) και με μεγάλη χαρά έβγαλα από πάνω το αυτοκόλλητο "designed for microsoft windows"! :-).

Παρόλα αυτά, δεν μπορώ να αντιμετωπίσω κάποια προβλήματα πάνω στα οποία θα ήθελα, αν γίνεται, την βοήθειά σας με πρακτικές συμβουλές...

1. Το σύστημα δέν μπορεί να δεί το εσωτερικό modem (56K) του υπολογιστή. (το usb netmod του ΟΤΕ δουλεύει κανονικά)

2. Προσπαθώ να συνδέσω ένα scanner Agfa snapscan1212u που έχω και ενώ στο HardDrake το βλέπει κανονικά σαν scanner0 (USB), το Xsane αρνείται πεισματικά να το δει, βγάζοντας το μήνυμα οτι δεν υπάρχει διαθέσιμη συσκευή.

3. Πολλές φορές κατά το ξεκίνημα, ή όταν κάνω logout για να αλλάξω χρήστη, αρχίζει και τρεμοπαίζει η οθόνη και δεν διακρίνεται τίποτα.  Αν πατήσω ctrl+alt+f1 μπαίνω σε command line αλλά μετά δεν ξαναμπαίνει σε γραφικό περιβάλλον, βγάζοντας το μύνημα οτι κατέρευσε ο x-server. Πρέπει να επανεκινήσω τον υπολογιστή για να δουλέψει.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,

Νίκος