Re: Πρόβλημα στο boot Slackware 14.2 από USB3

Costas Liagos costas at freemail.gr
Wed Nov 8 13:35:49 EET 2017

Στραβωμάρα...
τόσο καιρό το ψάχνω το θέμα αλλά μόνο καθώς σας έγραφα την ερώτηση συνειδητοποίησα
ότι τις USB3 πόρτες τις βλέπει σαν USB2 (και απ' όσο φαίνεται ούτε και αυτό γίνεται σωστά)
και σκαλίζωντας το dmesg, το lsmod και το lspci παρατήρησα ότι όταν φορτώσει τελικά
πάει και βάζει και 2 modules ακόμα που έχουν να κάνουν με το USB3:
xhci-pci και xhci-usb.
Τα πρόσθεσα στο Initrd και τώρα φορτώνει σωστά και στα 2 laptop από τις USB3 θύρες και
με τους 3 adaptors (δύο USB3 και ένας USB2).
Προς το παρόν έχω ένα δευτερεύον θέμα με το ότι δε φορτώνουν αυτόματα αλλά μόνο με
το χέρι. Προφανώς κάτι έχω ξεχάσει να κάνω σε κάποιο script, θα το λύσω κι αυτό...
Κώστας
On Wed, Nov 8, 2017 at 13:04, Costas Liagos  wrote: Καλημέρα,
εδώ και λίγες μέρες το παλιό μου laptop άρχισε να ρετάρει και είπα να βρω έναν τρόπο να χρησιμοποιώ
το εταιρικό. Δυστυχώς ο εσωτερικός δίσκος είναι κλειδωμένος από 100 μεριές (δεν παίζει ούτε να στείσω
dual boot ούτε να βαζω-βγάζω δίσκους) αλλά μπορώ να κάνω Boot από USB.
Μια χαρά...
Παίρνω το δίσκο του παλιού laptop κάνω κάποιες αλλαγές σε init scripts, τροποποιώ και το initrd και
τον βάζω σε USB3 to SATA adaptor και εκκινεί τέλεια από το USB2 τόσο στο εταιρικό laptop όσο και
σε οτιδήποτε άλλο PC (desktop ή laptop) δοκίμασα, ακόμα και στο παλιό που άρχισε να τα παίζει.
Μάλιστα τα μετέφερα όλα και σε ένα SSD και πετάει. Εκκινεί αλλά και τρέχει από το USB2 του εταρικού
laptop (HP EliteBook 8470p, i5 3320M @2.6GHz, 8GB RAM DDR3) καλύτερα απ' όσο σαν εσωτερικός
δίσκος στο παλιό (Dell D630, Core 2 Duo στα 1.8GHz, 3GB DDR2 RAM).
Μέχρι εδώ όλα άψογα και πολύ το απολαμβάνω ώς έχει.
Το πρόβλημα είναι ότι αν πάω να βάλω το δίσκο στις USB3 θύρες του laptop κατά το αρχικό φόρτωμα
από το initrd ενώ τις ίδιες τις θύρες τις βλέπει αλλά σαν USB2, βλέπει και τον USB3-to-SATA adaptor
σωστά (έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα 2 διαφορετικούς, ίσως αύριο έχω και έναν 3ο) τον ίδιο το δίσκο
δεν τον βλέπει και έτσι δε φορτώνει.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι αν ξεχαστώ και βάλω το δίσκο σε USB3 πόρτα, φτάσει στο σημείο που
πάει να δει το δίσκο και χτυπάει, βγάλω το δίσκο από τη USB3 και τον βάλω σε USB2 συνεχίζει κανονικά.
Μάλιστα αρχικά είχα βάλει και ένα delay 15 δευτερόλεπτα μήπως και θέλει χρόνο για να δει κάποια
πράγματα αλλά καμία διαφορά.
Υπόψην αυτό το κάνει είτε με τον SSD δίσκο είτε με οποιονδήποτε HDD δίσκο, δε νομίζω ότι είναι
θέμα δίσκου, νομίζω κάποιο module πρέπει να φορτώσω αλλά ποιό;
Παρόλο που και από το USB2 πάει πολύ γρήγορα νομίζω ότι αν κατάφερνα να φορτώσει από το USB3
θα ήταν ακόμα καλύτερα.
Όπως είπα το PC είναι HP EliteBook 8470p, i5 3320M @2.6GHz, 8GB RAM DDR3, με μητρική με Intel
7 Series/C216 Chipset Family USB Enhanced Host Controller + Intel USB3.0 eXtensible Host Controller.
Λειτουργικό: Slackware 14.2 64bit με αναβάθμιση σε current (4.4.88 πυρήνας).
Στο initrd έχω βάλει τα εξής modules:
ehci-hcd, ehci-pci, ehci-platform, uas, usb-storage.
Δοκίμασα και σε άλλο μηχάνημα με USB3 ίδια συμπεριφορά. Μάλιστα εκείνο δεν έχει καθόλου USB2
πόρτες και έτσι δε μπόρεσα να ολοκληρώσω τις δοκιμές.
Έκανα και μια ακόμη δοκιμή, έβαλα το δίσκο σε USB2-to-SATA adaptor και τον σύνδεσα στη USB3 πόρτα.
Τη δοκιμή την έκανα και στα 2 laptop. Δε δουλεύει.
Με βάση αυτά νομίζω το πρόβλημα είναι στο πως αναγνωρίζει το USB3 και τι modules φορτώνει.
Τί άλλο μπορεί να χρειάζεται;
Κώστας