Εντολή ελέγχου σκληρού δίσκου

P. Christeas xrg at hellug.gr
Sun Mar 6 10:37:22 EET 2016

Στις Κυρ 06 Μαρ 2016 10:31:44 π.μ. Theodore Lytras έγραψε:
> (1) Χρειαζεται να ειναι unmounted ο δισκος για την εντολη αυτη?
Όχι, οι εντολές SMART είναι "κάθετες" με την χρήση του δίσκου από filesystems
κλπ. Ακόμα και τα "short/long" tests μπορούν να δοθούν[1] σε "ζωντανό"
δίσκο[2].

> (2) Δουλευει και για SSD? Η μονο για HD? Κι αν οχι, κατι παρομοιο για SSD
> υπαρχει?
Νόμίζω, αλλά δεν είμαι σίγουρος - ούτε έχω παίξει ποτέ με SSD diagnostics.
Τα SMART attributes που περιγράφω είναι για μηχανικούς δίσκους. Τα SSD έχουν
δικούς τους μετρητές:
    http://serverfault.com/questions/10326/do-ssds-support-smart

[1] το έχω κάνει αρκετές φορές, κυρίως για να αποφύγω την "badblocks" που
είναι αυστηρά για unmounted δίσκους.

[2] υπάρχει και το "offline" test, που προφανώς αυτό θέλει να βγεί ο δίσκος
εκτός.