Πλεονεκτήματα/Μειονεκτήματα της χρήσης USB flash drive ως boot & system disk

P. Christeas xrg at linux.gr
Wed Feb 24 08:57:33 EET 2016

Στις Τετ 24 Φεβ 2016 1:35:24 π.μ. George Notaras έγραψε:
>... άρχισα να σκέφτομαι τη χρήση ενός USB flash drive ως βασικό δίσκο
> του συστήματος.
> Αλλά σε κάθε περίπτωση το ερώτημα που θέλει απάντηση είναι: κάθε πόσο θα
> πρέπει να ανανεώνονται τα sticks με καινούρια;
>
> Εναλλακτικά, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάποιο άλλο αποθηκευτικό μέσο
> ως δίσκος συστήματος;

Να πω κατ' αρχήν ότι δεν το έχω δοκιμάσει πρακτικά, αλλα σκέφτομαι κι εγώ να
το κάνω.

Θα έβαζα όμως μόνο τα στατικά filesystems, δηλ / , /etc , /usr στο USB. Όχι
όμως το /var , που έχει συνεχή writes [2]. Γενικά, δεν θα τολμούσα να φτάσω το
USB flash στα όριά του, στο σημείο που να θεωρείται λογική η αντικατάσταση.

Λογικά, αν κρατήσω το /var σε ένα μηχανικό δίσκο, τα υπόλοιπα θα αντέξουν πολύ
καιρό πάνω σε ένα flash.

Στις παραμέτρους του ext4 (και όχι μικρότερου, <= ext3) υπάρχει το "Lifetime
writes: " που σου δείχνει πόσα GB έχουν σταλεί στο μέσο, αρκετά ενδεικτικό για
να καταλαβαίνεις πόσο φθείρεται ένα flash disk.

Επίσης, από τις προσπάθειες να χακέψουν τα drives:
http://hardware.slashdot.org/story/14/10/02/2154204/hacking-usb-firmware

προκύπτει ότι /υπάρχει/ ένας δύσκολος τρόπος να "δείς" τη φυσική κατάσταση του
drive (πχ. αριθμό καμμένων sectors). Αλλά - φυσικά - είναι proprietary,
εξαρτάται από τη συγκεκριμένη παρτίδα του drive και θέλει δυσανάλογα
περισσότερο χρόνο από το να αγόραζες κάποιο άλλο μέσον.

Αυτά..

[2] στην καλύτερη περίπτωση, ένα flash disk αντέχει 10k * αριθμό των
relocations που μπορούν να κάνουν οι sectors (ανάλογα με πληρότητα). Αφαιρούμε
από αυτό την κατασκευαστική ατέλεια που θα κάνει μερικά sectors να πεθάνουν
πιό νωρίς.