Text editing με github-like software

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Apr 16 11:32:20 EEST 2014

Καλημέρα,

Θέλω να φτιάξω μια εξειδικευμένη ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια και
αναρωτιόμουν αν υπάρχει το κατάλληλο λογισμικό. MediaWiki, ίσως μου πει
κάποιος, όμως νομίζω πως δεν μου κάνει.

Υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα στον τρόπο με τον οποίο σήμερα
γράφεται το ελεύθερο λογισμικό και τα ελεύθερα κείμενα. Στα ελεύθερα
κείμενα, π.χ. Wikipedia, μπαίνει καθένας και γράφει το μακρύ του και το
κοντό του, και η κατεύθυνση του project γίνεται (με θαυμαστό
ομολογουμένως τρόπο) από μία σειρά από policies τα οποία υπερασπίζεται
μεγάλο μέρος της κοινότητας, με αποτέλεσμα όποια κοντριμπιούσια δεν
είναι σύμφωνα με τα policies να αναιρούνται. Η μάχη κρίνεται κυρίως με
αριθμούς: από τον μεγάλο αριθμό των «καλών» κοντριμπιουτόρων.

Στο ελεύθερο λογισμικό, αντίθετα, κάθε patch γίνεται review από τον
project leader, που μπορεί όμως να δώσει δικαιώματα σε κάποιους να
μπορούν και αυτοί να review ή να σπρώχνουν patches στον κώδικα. Έτσι,
στο ελεύθερο λογισμικό νομίζω ότι ο leader έχει περισσότερο έλεγχο, ενώ
στη wikipedia η κοινότητα έχει σχετικά μεγαλύτερο βάρος.

Θέλω λοιπόν να φτιάξω μια συλλογική ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια με τον τρόπο
του ελεύθερου λογισμικού, όχι της Βικιπαίδειας. Σκεφτόμουν ότι θα
χρειαζόμουν κάτι σαν github για κείμενα, όπου οποιοσδήποτε θα μπορεί να
κάνει pull request, αλλά πρέπει κάποιος με τα κατάλληλα δικαιώματα να το
αποδεχτεί ή να το απορρίψει. Ψάχνοντας στο δίχτυ το μόνο που βρήκα είναι
wiki ή CMS στα οποία μπορείς να δίνεις δικαιώματα editing σε κάποιους
χρήστες. Όμως εγώ θέλω *όλοι* οι χρήστες να έχουν δικαίωμα να κάνουν
pull request, το οποίο πρέπει να είναι δημόσια διαθέσιμο, όπως στο
github, απλά δεν φέρει την επίσημη σφραγίδα του project.

Έχετε υπόψη σας κάτι; Όχι μόνο αν υπάρχει, αλλά αν τυχόν έχει συζητηθεί
ποτέ κάπου; Ή ακόμα αν είναι χαζή ιδέα γιατί έχει κάποιο πρόβλημα που
δεν έχω δει;