list reply

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Sep 17 00:02:27 EEST 2012

On 16/9/2012 8:06 μμ, Giorgos Keramidas wrote:

> Όταν λες «απορρίπτοντας το υπάρχον νομικό σύστημα» αυτόματα έχεις
> περιορίσει τα μέλη του Συλλόγου σ' εκείνο το πολύ μικρό υποσύνολο των
> ανθρώπων, οι οποίοι ΔΕΝ έχουν κανένα πρόβλημα να ζήσουν, έστω και με τις
> οποιεσδήποτε δυσκολίες συνεπάγεται αυτό, τελείως εκτός του «συστήματος».
>
> Δε νομίζω ότι έχει ποτέ προωθήσει ο σύλλογος HELLUG τέτοιες ιδέες ή ότι
> έχει πατροτρύνει ποτέ _κανέναν_ να επιλέξει συνειδητά τέτοιου είδους
> συμπεριφορά.

Θα σου πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που αντιπροσωπεύει όσα έγραψα
π[αραπάνω και το οποίο με προβληματίζει χρόνια: τα πνευματικά δικαιώματα.

Η άδεια του Linux βασίζεται στα πνευματικά δικαιώματα. Άρα, ένας
Σύλλογος Φίλων Linux θα έπρεπε να αποδέχεται τα πνευματικά δικαιώματα.
Εντούτοις η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του HELLUG, όπως φαίνεται
από συζητήσεις, είναι κατά των πνευματικών δικαιωμάτων και ίσως να
υπάρχουν και δράσεις ή ανακοινώσεις του HELLUG προς αυτή την κατεύθυνση
(πρακτικά δηλαδή τα μέλη του είναι φίλοι της Ελεύθερης Κουλτούρας που
απορρέει από το linux η οποία δεν έχει ανάγκη τα πνευματικά δικαιώματα).
Παρόλα αυτά, αν καταπατηθεί η άδεια του linux από κάποια εταιρία, τότε
οι ίδιοι άνθρωποι ως γνήσιοι φίλοι του software που λέγεται linux
οχυρώνονται πίσω από τα πνευματικά δικαιώματα αυτού και προσπαθούν να το
προστατεύσουν.

Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα ούτε με την Ελεύθερη Κουλτούρα ούτε με
κοινότητες που βασίζονται μόνο σε ηθικούς κανόνες ούτε με τις κοινωνίες
που βασίζονται σε πολύπλοκα νομικά συστήματα ούτε με τις επιλογές του
κάθε ανθρώπου. Περί ορέξεως.

Το μόνο που λέω είναι ότι όταν κάποιος οργανισμός είναι λίγο απ' όλα,
κατά την ταπεινή μου άποψη, μάλλον δεν έχει ταυτότητα και αυτό δεν τον
κάνει ελκυστικό.

> Πραγματικά δεν έχω ιδέα πως σου μπήκε τέτοια ιδέα και γιατί το αναφέρεις ως
> το «δίλημμα» στο οποίο σ' έχει φέρει ο σύλλογος.  Κι όλο αυτό είναι σίγουρα
> εντελώς φιλοσοφική κουβέντα, εφόσον εσύ ο ίδιος έχεις ήδη αποφασίσει ότι
> δεν υπάρχει ξεκάθαρος λόγος να είσαι μέλος.

Υπήρξε η διαπίστωση ότι ο σύλλογος δεν είναι ελκυστικός στο κοινό και
απλά έδωσα feedback. :)