list reply

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sun Sep 16 00:22:34 EEST 2012

On 15/9/2012 1:49 μμ, Giorgos Keramidas wrote:

> Είναι διαφορετικό πράγμα το 'openness' και η διαθεσιμότητα της
> πληροφορίας, από την ιδέα "πρέπει όλα να περνάνε από εδώ, αλλιώς
> δεν είναι αποδεκτά".
>
> Μην τα συγχεέεις αυτά τα δύο.

Θεωρώ πως το κεντρικό wiki ή το κεντρικό φορουμ δεν περιλαμβάνει την
έννοια της επιβολής και γενικότερα δεν επηρεάζει την ελευθερία ή το
openness. Όλοι θα συνεχίσουν να είναι το ίδιο ελεύθεροι να συνεισφέρουν
όπου εκείνοι θεωρούν καλύτερο ή να δημιουργούν νέες κοινότητες
οπουδήποτε αλλού θελήσουν. Πρόκειται, από ό,τι καταλαβαίνω, για απλή
οργανωτική αλλαγή με σκοπό τη διευκόλυνση της ζωής των contributors (όχι
150 accounts, όχι διπλός κόπος, αμεσότερη επικοινωνία και καλύτερος
συντονισμός).

Το να υπάρχουν 10 wiki κοινοτήτων που προσπαθούν να δημιουργήσουν η
καθεμία το δικό της Κέντρο Γνώσης για το ΕΛΛΑΚ ή 10 φορουμ που παρέχουν
βοήθεια για το πώς θα "παίξει" στο linux η τάδε συσκευή ή πώς στήνεται
ένας web server μου φαίνεται πραγματικά ανούσιο.

Αντίθετα, ένα οργανωμένο σύστημα με wikis, ένα φορουμ με διάφορα
εξειδικευμένα υποφορουμ, και ένα ενιαίο σύστημα λογαριασμών χρηστών &
μελών έχει πολύ μεγαλύτερο νόημα και θα έκανε πιστεύω το σύλλογο πιο
ελκυστικό στο κοινό.

Βασική προϋπόθεση όμως για να γίνει αυτό είναι εκείνο που έγραψες στο
προηγούμενο μήνυμά σου: "ένας κοινός, σαφής και ξεκάθαρος στόχος". Αυτό
προς το παρόν δεν υπάρχει.

Πάντως, παρόλα τα παραπάνω τεχνικά & οργανωτικά ζητήματα και πάντα κατά
την προσωπική μου άποψη, το κύριο πρόβλημα εξαιτίας του οποίου ο
σύλλογος δεν είναι ελκυστικός στο κοινό είναι η "μπερδεμένη" ταυτότητά
του. Εδώ και τόσα χρόνια δεν έχω ακόμα ξεκαθαρίσει αν πρακτικά πρόκειται
για έναν σύλλογο φίλων ενός είδους λογισμικού, το οποίο θεωρείται από τα
μέλη ως πλήρως εναρμονισμένο και προσαρμοσμένο στο νομικό σύστημα, ή για
έναν σύλλογο φίλων της κουλτούρας που απορρέει από το μοντέλο ανάπτυξης
αυτού του είδους λογισμικού και που είναι βασισμένη μόνο σε ηθικούς
κανόνες απορρίπτοντας το υπάρχον νομικό σύστημα. Αυτή η κατ' εμέ "κρίση
ταυτότητας" είναι γενικότερο φαινόμενο στα LUG παγκοσμίως, ακόμη και σε
projects όπως τα Creative Commons και άλλα. Επίσης, να σημειώσω ότι απλά
αναφέρω το παραπάνω ως feedback σχετικά με το λόγο που εγώ δεν βρίσκω
ελκυστική την ιδέα να γραφτώ στο σύλλογο και όχι ως θέμα για γενικότερη
συζήτηση.

Φιλικά,
Γιώργος