Re: list reply (was: Νέα θέση εργασίας στο Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Sep 13 16:10:29 EEST 2012

2012/9/13 Antonis Konstantinos Tzorvas <antonis at tzorvas.com>:
> Επίσης το "global" Wiki ή αλλιώς μια γνωσιακή βάση δεδομένων από όλες
> τις κοινότητες σε ένα κοινό τόπο, τι κακό θα είχε;

Θεωρητικά, σαν ιδέα, δεν έχει κανένα κακό ένα κεντρικό Wiki.
Στην πρακτική είναι που κολλάει το θέμα, γιατί για να πετύχει
ένα Wiki / γνωσιακή βάση / όπως αλλιώς το λένε, πρέπει να
ισχύουν ταυτόχρονα κάποιες προϋποθέσεις:

  - Να καλύπτει ένα σαφές κενό ή ανάγκη
  - Να υπάρχει κόσμος που το συντηρεί

Η δική μου αντιμετώπιση στο θέμα "ένα κεντρικό Wiki" είναι πως
αν υπήρχε πιεστική ανάγκη για να γίνει, θα είχε γίνει τόσα χρόνια.
Το συγκεντρωτικό πνεύμα πίσω από την ιδέα είναι κάπως εκτός
εποχής πλέον όμως, που ο καθένας μπορεί να φτιάξει μια δική του
λίστα, να σηκώσει ένα δικό του blog, να ανοίξει ένα δικό του
account/page/whatever σε τριάντα διαφορετικά social media.

Η διάσπαρτη γνώση που υπάρχει εκεί έξω είναι μεγάλη, όμως απλά
δεν με πείθει ιδιαίτερα το εγχείρημα "πρέπει να τα μαζέψουμε
κάπου όλα μαζί".

> Η πρόταση δεν ήταν αναγκαστικά να γίνει 1 planet/forum/irc/list κλπ
> για όλους ώστε να είναι όλοι μαζεμένοι και να γίνεται ο κακός χαμός,
> αλλά να αναπτυχθεί ένα κλίμα συνεργασίας μεταξύ όλων αυτών των ομάδων
> και να "ενώσουν" τις "δυνάμεις" τους.

Για να "ενωθούν οι δυνάμεις" πρέπει να υπάρχει ένας κοινός, σαφής
και ξεκάθαρος στόχος. Αυτός δεν υπάρχει ακόμα και πολύ πιθανόν
να μην υπάρξει ποτέ. Τουλάχιστον όχι σε καλύτερη μορφή από αυτή
του HELLUG, του οποίου το καταστατικό[1] είναι σαφές:

    Σκοποί του σωματείου είναι:
    1. Η σύσφιξη των δεσμών και των σχέσεων μεταξύ των Ελλήνων
    χρηστών του Linux (λειτουργικό σύστημα για ηλεκτρονικούς
    υπολογιστές) καθώς και η παροχή αλληλοβοήθειας μεταξύ αυτών.

Αυτός ο στόχος από μόνος του αρκεί για να "ενωθούν οι δυνάμεις".
Και για μένα προσωπικά δεν υπάρχει πιο καλή διατύπωση που θα
μπορούσε ως τώρα να εκφράσει το λόγο ύπαρξης και αυτής της
λίστας και των web sites, και των forums και όλων των άλλων
ενεργειών ή υπηρεσιών του συλλόγου.

Επίσης τίποτα δεν εμποδίζει κάποιον να είναι *ταυτόχρονα* μέλος
και σε αυτόν τον Σύλλογο αλλά και σε άλλους πέντε.

Η "global" βάση υπάρχει. Είναι ο σύλλογος. Αυτό που μένει είναι
να ξεπεράσουμε την τάση που έχουμε να αυτο-περιθωριοποιούμαστε
και να γίνουμε όλοι μέλη του ;-)