Re: Η κυβέρνηση θα δαπανήσει εκ. ευρώ για ιδιόκτητο λογισμικό

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Sun Oct 28 21:17:51 EET 2012

2012/10/28 Haris Alatas <haris at crack.gr>

> Θεωρώ πως είσαι λάθος εδώ διότι η αξία ενός προγράμματος - προιόντος
> είναι άρικτα συνδεδεμένη με τις εργατοώρες που δαπανήθηκαν για την
> ανάπτυξη του. Δεν μιλάμε για πατέντες ούτε για κανένα τραγούδι της Βανδή..

Δυστυχώς όταν μιλάμε για λογισμικό που αναπτύχθηκε π.χ., στην Αμερική
στο κόστος του υπολογίζονται φυσικά και οι πατέντες.

Αλλά το θέμα "άνθρωποι" ή "δικαιώματα" όπως το βλέπω εγώ είναι ουσιαστικά
επένδυση σε περαιτέρω ανάπτυξη ή επένδυση σε ένα ολοκληρωμένο προϊόν.

Από τη μία δηλαδή έχεις το (σημαντικό, ειδικά στην Ελλάδα και ειδικά στην
Πληροφορική) ρίσκο να μην ολοκληρωθούν οι τυχόν βελτιώσεις στην ώρα
τους, όπως τις θέλεις κλπ, από την άλλη αγοράζοντας ένα proprietary πακέτο
ακόμα και αν έμμεσα χρηματοδοτείς την περαιτέρω ανάπτυξή του, το
αποτέλεσμα αυτής θα κληθείς να το ξαναπληρώσεις *και* να το ξαναπληρώσουν
και οι γείτονές σου (π.χ., ευρωπαϊκές χώρες). Αντανακλάται αυτό δίκαια
στην τιμή; Προσωπικά πιστεύω μάλλον όχι αν και πάντα πρέπει να κρίνουμε
κατά περίπτωση.

Για μένα η αποκλειστική επιλογή proprietary λογισμικού είναι ουσιαστικά
παραδοχή ανικανότητας στο να καλλιεργηθεί η εγχώρια ανάπτυξη
λογισμικού ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που τα οριζόντια
φορολογικά μέτρα (διαχρονικά) είναι ουσιαστικά παραδοχή
ανικανότητας ως προς την αποτελεσματική αντιμετώπιση της
φοροδιαφυγής (χωρίς να σημαίνει αυτό ότι πρόκειται για εύκολα
προβλήματα ή για το ότι κάποιος άλλος είναι πιο ικανός ή κάτι
τέτοιο, η παρατήρηση είναι γενική).

Χαιρετισμούς,
Παντελής