Internet server 101 for dummies

Spiros Bolis sbolis at freemail.gr
Tue Nov 6 11:19:32 EET 2012

On 11/05/2012 07:13 PM, Emmanouil Karavidas wrote:

> - Απαίτηση για σύνδεση 10 τερματικών (κατά προτίμηση με Windows για να
> μη χαλάει η συνήθεια στο μάτι του κάθε άσχετου με το πληκτρολόγιο)
[..]
 >- Server για το μοίρασμα και τα κλειδώματα (μπορεί να είναι και open
source)
[..]
> - Δυνατότητα απομακρυσμένης διαχείρισης από τον Admin

Αυτά είναι που κάνουν το συνδυασμό "εκρηκτικό".

Με linux-οειδείς τεχνολογίες διαθέσιμες προς τα τέλη του 1990 (aka samba
με πολύ πρώτες πειραματικές ιδιότητες PDC άρα κεντρικά accounts πάνω
της), είχα καταφέρει (με τη βοήθεια ενός *πολύ καλού* windows-ά) να
στέλνουμε policies (λιγότερα εικονίδια πάνω στο μηχάνημα, συγκεκριμένη
ταπετσαρία, mapped network folder για roaming profiles, όχι εγκατάσταση
προγραμμάτων) σε windows 2000 (φτού-κακά) από το samba server. Τώρα
μπορεί να γίνεται πιο εύκολα (ή δύσκολα ή αλλιώς ή να μη γίνεται!)

Η σάλτσα "έδενε" με δύο κάρτες δικτύου (έξω κόσμος η μια, τερματικά η
άλλη), transparent proxy με online φιλτρα (αν θυμάμαι squidguard) και τη
δυνατότητα για δικά σου (τότε ήταν της μόδας ένα flash με το "ποιός
θέλει να γίνει εκατομμυριούχος" και δεν το είχε κανένα φίλτρο!)

Όλα σε ένα μηχάνημα.

Μετά από εκείνη την τραυματική εμπειρία και αυτά που έχω δεί τώρα θα
σκεφτόμουν το ενδεχόμενο για κατ' ελάχιστο δύο "server" (έστω και
virtual) όπου ο ένας θα κάνει τα policies με τον εμπορικό, προτεινόμενο
και ορθόδοξο τρόπο (προφανώς ρωτάς αλλού και όχι εδώ, βάλε αρκετά στην
άκρη για άδειες χρήσης, antivirus και δεν ξέρω τι άλλο) και ο άλλος
server να κάνει κάποιου είδους filtering (web, mail λέξεις κλειδιά:
squidclam, squidguard).

Φυσικά τότε δεν υπήρχαν τόσο έξυπνα p2p που περνάνε μέσα από ΝΑΤ,
proxy-δες κτλ. ούτε tor/obfsproxy οπότε "μπάζει" και το "Aπαίτηση
πλήρους "γονικού ελέγχου" και διατήρηση log χρήσης και επισκέψεων", ούτε
portable applications και λοιπές δυνάμεις οπότε και αυτό το "Αδυναμία
εγκατάστασης εφαρμογών από τον χρήστη" πάλι "μπάζει"

καλή τύχη!

Υ.Γ. ο τίτλος είναι παραπλανητικός, το σύμπαν συνωμοτεί για τον τέλειο
ηλίθιο χρήστη που θα σου τα κάνει σ*ατά. Εκτός αν εννοείς τον εαυτό σου,
οπότε παρηγορήσου: όποιος (ένας άνθρωπος) σου πεί ότι ξέρει να κάνει
καλά αυτά που σου ζητάνε, είναι αυτός ηλίθιος!

Υ.Γ.2. Για δες και την περίπτωση του LTSP με linux παντού. Τα νέα
γραφικά περιβάλλοντα δεν είναι και τόσο διαφορετικά. Μπορείς να
ισχυριστείς ότι τους έβαλες τα νέα windows 9,5 και γι' αυτό φαίνονται
κάπως αλλιώς! Σίγουρα θα έχεις προβλήματα ασυμβατότητας με εφαρμογές
(ακόμα και τύπου office) αλλά αν είναι μόνο για "Χρήση μόνο για
περιήγηση στο internet και έλεγχο προσωπικών email"  νομίζω πως θα τα
καταφέρεις να τους τουμπάρεις