Internet server 101 for dummies

Emmanouil Karavidas karavidas at gmail.com
Mon Nov 5 19:13:14 EET 2012

Χαιρετώ την λίστα!

Χρειάζομαι καθοδήγηση από το μηδέν για να στήσω έναν internet server,
ο οποίος θα μοιράζει internet και θα "λογοκρίνει" - κόβει πληθώρα
ιστοσελίδων και υπηρεσιών (π.χ. πορνό, chat, peer to peer, και λοιπά
"αντιπαραγωγικά" sites).

(ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: Δεν μπαίνω στη διαδικασία να αιτιολογήσω τα κοψίματα,
καθώς επιβάλλονται από εσωτερικούς κανονισμούς.)

Η γενική ιδέα έχει ως εξής:
- Μία σύνδεση aDSL 2Mbps
- Απαίτηση για σύνδεση 10 τερματικών (κατά προτίμηση με Windows για να
μη χαλάει η συνήθεια στο μάτι του κάθε άσχετου με το πληκτρολόγιο)
- 3-4 τερματικά βρίσκονται τουλάχιστον 3 χλμ μακρυά από το σημείο
εγκατάστασης του server (υπάρχει πρόσβαση σε εσωτερικό τηλεφωνικό
δίκτυο)
- Server για το μοίρασμα και τα κλειδώματα (μπορεί να είναι και open source)
- Απαίτηση πλήρους "γονικού ελέγχου" και διατήρηση log χρήσης και επισκέψεων.
- Αδυναμία εγκατάστασης εφαρμογών από τον χρήστη
- Ύπαρξη antivirus και firewall
- Δυνατότητα απομακρυσμένης διαχείρισης από τον Admin
- Χρήση μόνο για περιήγηση στο internet και έλεγχο προσωπικών email,
χωρίς απαίτηση για web server ή ftp server

Μιας και με έριξαν να κολυμπάω στα βαθιά, το μόνο που μπορώ να
παραδεχτώ είναι ότι το μυαλό μου έχει κολλήσει και δεν μπορώ να βρω
όλα τα σχετικά στοιχεία Γουγλάρωντας.

Σε πρώτη φάση θα εκτιμούσα προτάσεις για λέξεις κλειδιά για έρευνα ή
κάποια links σχετικά με το στήσιμο ενός server από το μηδέν
(ξεκινώντας από το hardware του υπολογιστή, τον ενεργό δικτυακό
εξοπλισμό και τέλος στο software).

Σίγουρα το κομμάτι "στήνω server" δεν είναι απλό και χρειάζεται μεγάλη
εμπειρία και γνώσεις. Ωστόσο αυτή τη στιγμή είμαι αναγκασμένος να το
τρέξω μόνος μου.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθειά σας!

Μανώλης Καραβίδας

Υ.Γ. Ελπίζω να είστε συγκρατημένοι με τις "ευχές" που θα μου στείλετε... ;-]