Παράξενες καθυστερήσεις όταν γράφω στο δίσκο

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Fri Mar 30 12:55:15 EEST 2012

(Περιληπτικά θυμίζω ότι πάει αργά ένα μηχάνημα που έχει XFS.
Βελτιώθηκε πολύ όταν έκανα upgrade σε kernel 3.2, και επόμενο βήμα
είναι να αλλάξει το lazy-count στο XFS.)

Λοιπόν, άλλαξα (νομίζω) το lazy-count σε 1.

Γιατί το νομίζω:

Γιατί αυτός που έφτιαξε την xfs_admin, η οποία είναι shell script που
είναι front end στην xfs_repair, αποφάσισε ότι είναι καλή ιδέα να
κολλήσει ένα 2>/dev/null στην xfs_repair, και σε περίπτωση που πάει
οτιδήποτε στραβά να βγάλει το μήνυμα "Conversion failed. is the
filesystem mounted?". Το "οτιδήποτε" περιλαμβάνει το η xfs_repair να
μην υπάρχει ή να μην είναι στο path. Βάλαμε λοιπόν χτες να τρέχει η
xfs_admin -c 1 ..., η οποία είχε διαβεβαιώσει όταν ξεκίνησε να τρέχει
ότι "enabling lazy counting" ή κάτι τέτοιο, και σήμερα το πρωί είδαμε
ένα ωραίο "Conversion failed. Is the filesystem mounted?".

Αυτή τη στιγμή η xfs_info δείχνει lazy-count=1. Τρέχα γύρευε τώρα,
πρέπει να τρέξει η xfs_check (και είμαι σε απόσταση 400 χιλιομέτρων
από το μηχάνημα, και δεν έχω kvm ή άλλες τέτοιες ευκολίες,
τηλεχειρίζομαι ένα συνάδελφο βασικά).

Τα αποτελέσματα είναι περίπου ίδια με πριν. Περισσότερα όταν καταφέρω
να xfs_check.