Παράξενες καθυστερήσεις όταν γράφω στο δίσκο

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Sat Mar 10 16:17:54 EET 2012

Έχω ένα μηχάνημα που με ζορίζει, πάει πολύ αργά όταν γράφει πολλά
μικρά αρχεία, και δεν μπορώ να καταλάβω τι έχει. Τα logs και το smart
δεν φαίνεται να δείχνουν τίποτε σπουδαίο. Δεν είναι 100% βέβαιο ότι το
πρόβλημα είναι στους δίσκους και όχι στο δίκτυο (το πρόβλημα το έχω
κυρίως όταν rsync μέσα από 100 Mbits, κάνει ενίοτε μέχρι και ένα
δευτερόλεπτο για το κάθε αρχείο). Οπότε προσπαθώντας να το εντοπίσω
σας δείχνω λίγους χρόνους για να μου πείτε αν είναι φυσιολογικοί πριν
προχωρήσω παρακάτω στην έρευνά μου.

Ξεκινάμε (το μηχάνημα είναι idle).

    thames:~/deleteme# sync
    thames:~/deleteme# time cp /tmp/deleteme/* .

    real    0m8.987s
    user    0m0.040s
    sys     0m0.276s

Σημειωτέον ότι το /tmp είναι tmpfs και το root file system είναι XFS πάνω
σε LVM πάνω σε soft RAID5. Η directory /tmp/deleteme έχει 2200 αρχεία
μικρότερα των 20k έκαστο (27M). Η /root/deleteme δεν έχει τίποτε πριν
κάνουμε το παραπάνω.

Ως εδώ καλά. Συνεχίζουμε:

    thames:~/deleteme# time sync

    real    2m14.524s
    user    0m0.000s
    sys     0m0.112s

Είναι φυσιολογικός αυτός ο χρόνος;

Το μηχάνημα είναι Pentium D 2.8 GHz, 1GB RAM, Debian 6.0 με linux
2.6.32-5-686, και οι τρεις δίσκοι είναι SATA, WDC WD7500AAKS--00RBA0.
Το motherboard νομίζω είναι λίγο παλιό, αλλά δεν είμαι σίγουρος (μπορώ
να το βρω από μακριά, ή θέλει ξεβίδωμα);