Τί κάνω όταν υπάρχουν errors στο smartctl;

Thanasis thanasis at asyr.hopto.org
Sat Mar 10 08:01:16 EET 2012

on 03/10/2012 12:37 AM Nick Demou wrote the following:

> ουπς! ξέχασα να αναφέρω κάτι σημαντικό: είναι πολύ πιθανό ένας
> σύγχρονος δίσκος να μην αναφέρει στο λειτουργικό ότι είχε read error
> αν καταφέρει εν τέλη να διαβάσει ένα sector μετά από κάποια retries
> (και επίσης δεν θα το αναφέρει αν είχε write error). Τυπικά αν αυτό
> συμβεί ο δίσκος θα κάνει realocate τα δεδομένα σε έναν spare sector
> και θα πάψει να γράφει/διαβάζει από τον προβληματικό sector ΑΛΛΑ το
> λειτουργικό (και συνεπώς και το sw raid) ποτέ δεν θα το μάθει (κι εσύ
> το μόνο που ισως να προσέξεις αν τα λάθη είναι πολλά είναι ότι το PC
> [...]

Πάντως εμένα στο gnome, μου πέταγε παράθυρο με warning για επικείμενο
fail του δίσκου. Mετά από έλεγχο με το smartctl και κάποιο άλλο
εργαλείο, του οποίου δεν θυμάμαι το όνομα, έβγαζε πολλούς reallocated
sectors. To utility του gnome πρέπει να ήταν το
gnome-disk-utility (χωρίς να είμαι σίγουρος).
Οπότε για καλό και για κακό αντικατέστησα τον δίσκο και τον έκανα
εξωτερικό (USB), που μάλιστα προς το παρόν δουλεύει ακόμα.