Re: Όταν πέφτει ο primary DNS...

George K. kargig.lists at gmail.com
Thu Mar 1 19:58:20 EET 2012

On Thu, Mar 1, 2012 at 5:09 PM, Antonis Christofides
<anthony at itia.ntua.gr> wrote:
> ... τότε πώς γίνεται το failover στο secondary? Διαβάζω πως οι διάφοροι
> recursive nameservers, όπως π.χ. οι adsl routers, θα διαπιστώσουν ότι
> δεν απαντά ο primary, θα καταγράψουν την πληροφορία, και επομένως, μετά
> το πρώτο request που θα καθυστερήσει λίγα δευτερόλεπτα, θα ρωτάνε
> κατευθείαν το secondary και θα απαντάνε αμέσως. Αυτό βέβαια δημιουργεί
> περισσότερα ερωτήματα απ' όσα απαντάει. Εν πάση περιπτώσει, για να μην
> έχουν καθυστέρηση οι χρήστες μου όσο είναι πεσμένος ο primary, υπάρχει
> κάτι που να μπορώ να κάνω;

> [...]

η έννοια primary και secondary NS αφορούν τον ιδιοκτήτη της ζώνης και
έχουν μόνο τυπική σημασία. Ποιός από τους 2,3,5,10 Nameserver που
έχεις αναλαμβάνει να ανανεώσει τις εγγραφές στους υπόλοιπους. Εκεί
τελειώνει ο ρόλος τους.

για τον υπόλοιπο κόσμο το ποιός είναι primary και ποιος είναι
secondary NS δεν έχει απολύτως καμία σημασία. Οι recursive NS ρωτάνε
"τυχαία" κάποιον από τους αρμόδιους NS ενός domain, δεν ξέρουν ποιος
είναι ο primary και ποιος o secondary. Τους νοιάζει να πάρουν μία
απάντηση, από οποιονδήποτε. Αν για παράδειγμα ένας από τους 2 NS δεν
απαντά καθόλου (προσοχή! όχι πως δεν απαντά για το συγκεκριμένο
ερώτημα ή απαντά πως δεν ξέρει) τότε γυρνάνε και ρωτάνε τον άλλο NS.
Μέχρι να κάνει expire η ζώνη στους secondary NS σου όλα θα είναι καλά.
Αν δεν καταφέρεις να σηκώσεις τον primary NS σου μέχρι τότε καλύτερα
να μην είσαι εσύ ο διαχειριστής της ζώνης ή του server και να
αναθέσεις το έργο αυτό σε κάποιον τρίτο ή σε κάποια υπηρεσία.

--
Καργιωτάκης Γιώργος