ssh tunneling question

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Jul 6 13:38:39 EEST 2012

καμιά φορά κάποιος φίλος με παίρνει τηλέφωνο και έχει πρόβλημα στο
Linux PC του. Για να συνδεθώ με VNC του ζητάω να τρέξει κάτι σαν αυτό:

friends-pc > ssh -N -R 11159:localhost:5900 my-server

μετά μπορώ να συνδεθώ τρέχοντας από τον server μου έναν vnc client
προς το localhost:11159.  Nα και η αναπαράσταση του πως δρομολογείτε η
σύνδεση μου:
                                   ________
                                  /        \
                   ____          _\___      \
                  |    |~~~~~~~~|  \  |      \
         /`->11159:----:--------:--'  :5900<-'
         \        |    |~~~~~~~~|     |
          \   ,---<    |   ^    |     |
           \_/    |____|   |    |_____|
                my-server  |   friends-pc

                       ssh tunnel

επειδή όμως ο server δεν έχει γραφικό περιβάλλον θέλω να τρέχω τον vnc
client από το PC μου το οποίο είναι στο ίδιο δίκτυο με τον server.
Αναρωτιόμουν λοιπόν αν υπάρχει τρόπος όταν δίνει ο φίλος μου την πρώτη
εντολή ssh να ακούει ο my-server όχι μονο στο localhost:11159 αλλά και
στο eth0:11159?

Για την ώρα ξεπερνώ το εμπόδιο δια της πλαγίας οδού δημιουργώντας άλλο
ένα ssh-tunnel από το PC μου προς τον server [1] και μετά κάνω vnc
σύνδεση προς το localhost:11111 η οποία δρομολογείται στον
server:11159 η οποία με τη σειρά της δρομολογείται στο friends-pc
5900... Με λίγα λόγια εν τέλη όλα λειτουργούν και τώρα _αλλά_ είναι
σκέτη σπαζοκεφαλιά και στα 42 μου προσπαθώ να αποφεύγω όσες
σπαζοκεφαλιές γίνεται.

ν.