Re: Σε διαβούλευση προκήρυξη για γιγάντιο έργο λογισμικού στο Δημόσιο

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Sat Dec 15 10:28:11 EET 2012

2012/12/15 Christos Ricudis <ricudis at paiko.net>
> Και διαφωνω και με το Γιαννη και με τους υπολοιπους. Ναι, και για εργα του
> δημοσιου να μιλαμε εδω μεσα. Αρκει να λεμε και τιποτε καινουριο αντι για το
> "μπουααααααααα ουαααααααααααααα μουχουχουυυυυυυυυ δε βαλανε
> libreoooooooofficeeeeee θα τους κανω μυνηση στο Πρωτοδικειο Πυλαιας".

Νομίζω τα πράγματα έχουν ως ένα βαθμό ξεφύγει από αυτό το επίπεδο.

Σίγουρα ορισμένες φορές χρειάζονται και λίγες φωνές και απειλές όπως
με το πρόσφατο έγγραφο του ΣΔΟΕ όπου αν κάποιος τρέχει στην
επιχείρησή του LibreOffice π.χ., κινδυνεύει με διοικητικό πρόστιμο
1000 ευρώ και μετά άντε να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας.

Γενικά όμως το πράγμα αρχίζει και πηγαίνει αλλού:

  -> Δήμοι και μικροί φορείς αρχίζουν και *ζητάνε οι ίδιοι* να γυρίσουν
      σιγά-σιγά σε ΕΛ/ΛΑΚ και το στοίχημα το δικό μας είναι να τους
      υποστηρίξουμε ώστε να γίνει σωστά και να μη γυρίσουν πίσω.

  -> Προκηρύξεις μεγάλων έργων αρχίζουν και είναι φιλικές και προς
      ΕΛ/ΛΑΚ λύσεις (όπως το τελευταίο που συζητούσαμε το οποίο
      "βρωμάει" enterprise open-source Java components και asterisk)
      και το θέμα είναι αν μπορούν να βρεθούν ή να φτιαχτούν οι
      οργανισμοί / κοινοπραξίες που να μπορούν όντως να τις φτιάξουν
      αυτές τις λύσεις και σωστά.

Σε αυτή την κατάσταση ειδικά ο Hellug που έχει βοηθήσει ουσιαστικά
και στο παρελθόν (βλ. υπόθεση Microsoft) αλλά και η όποια κοινότητα
υπάρχει που γνωριζόμαστε από αυτή τη λίστα είναι καλό να έχουμε
ρόλο στο μέτρο των δυνάμεών μας. Είναι πολύ κρίμα να φτάσουμε
στο σημείο τα πράγματα για τα οποία φωνάζαμε 15 χρόνια να υπάρχει
επιτέλους η βούληση να γίνουν (έστω και σε αρχικό στάδιο) και τελικά
να μη γίνει πάλι τίποτα λόγω ανεπαρκούς υποστήριξης.

Δηλαδή από τη δική μου σκοπιά η κατάσταση έχει πλέον μετατοπιστεί
από το "γιατί" στο "πώς" και το "πώς" θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να το
συζητάμε είτε εδώ είτε στην open-source είτε όπου αλλού σας αρέσει.

Χαιρετισμούς,
Παντελής