Re: Σε διαβούλευση προκήρυξη για γιγάντιο έργο λογισμικού στο Δημόσιο

Stefanos Kouzof kouzof at gmail.com
Wed Dec 12 11:17:58 EET 2012

Δεν αμφιβάλλω ότι το προσχέδιο της προκήρυξης έχει θετικά σημεία, και είναι
ανοικτή σε οποιοδήποτε λογισμικό.
Αυτό που παρατήρησα και πιστεύω ότι είναι σημαντικό, είναι η *φιλοσοφία*
της υλοποίησης.

Δηλαδή, το προσχέδιο είναι μια μονολιθική υπηρεσία, κάτι σαν μονοκόμματο
GUI και λειτουργικό (..Windows), ενώ εγώ θα σκεφτόμουνα κάτι σαν
ανεξάρτητες εφαρμογές (υπηρεσίες προς πολίτες) επάνω σε ένα λειτουργικό
(εφαρμογή για reporting). Καθαρά από σχεδιαστική πλευρά αν το βλέπαμε,
είναι πολύ περισσότερο αξιόπιστη μια δομή που αποτελείται από ανεξάρτητες
υπηρεσίες που συνεργάζονται μέσω ανοικτών προτύπων, παρά μια κεντρική
μονολιθική δομή.
Θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με το Internet: Ανεξάρτητοι servers(Μία
υπηρεσία προς πολίτες ανά server, πχ έκδοση πιστοποιητικών) που εξυπηρετούν
πολίτες μέσω web, τους βρίσκουμε από DNS servers (Υπουργεία) και η
επιβλέπουσα αρχή (ο webmaster - πχ Περιφέρεια) παρακολουθεί τον server μέσω
webmin και επεμβαίνει όπου χρειάζεται (kill processes / δώστε του κυρίου το
πιστοποιητικό.. κλπ)

Έτσι, η κάθε επιβλέπουσα αρχή (πχ Περιφέρεια) μπορεί να αναπτύξει ξεχωριστά
κάθε server υπηρεσίας, το Υπουργείο να βγάλει γενικευμένες  προδιαγραφές
για όλους, και οι server να στηθούν με οποιοδήποτε τρόπο (πχ εσωτερικά από
το προσωπικό, από μια τοπική εταιρεία, εναν επαγγελματία κλπ), και να
στέλνουν στο υπουργείο ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ αναφορές.
Εκεί κάνεις έναν ΔΙΕΘΝΗ διαγωνισμό και στήνεις ένα Pentaho για ενοποιημένο,
κεντρικό reporting.

Κόστος: 5-10 χιλ ευρώ / υπηρεσία. Τζάμπα
Χρόνος: 2 μήνες / υπηρεσία (το προσχέδιο προβλέπει 2 χρόνια και βάλε)
Επίσης, τα λεφτά θα πάνε ΟΛΑ στην τοπική κοινωνία (άντε, εκτός από 2.000
ευρώ για ανακατασκευασμένο hardware) αντί σε καμιά ...SAP, και κάνεις
κοινωνική πολιτική σε περίοδο κρίσης.

Στέφανος
Εκτός φυσικά, αν υπάρχουν συμφέροντα. Θα φανεί.