Re: περι grub

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Sat Apr 28 10:38:16 EEST 2012

2012/4/28 Christos Ricudis <ricudis at paiko.net>:

> Αναρωτιεμαι ποτε ακριβως διαποτιστηκαμε τοσο απο αυτη την αμερικανικη
> κουλτουρα της ιδιωτικοτητας, που καμωνομαστε οτι μας ενδιαφερει κιολας ποιος
> γνωριζει που ειμαστε και τι κανουμε ;)

Μην εστιάζεις μόνο στο θέμα της ιδιωτικότητας Χρήστο. Αν και πολλούς
τους ενδιαφέρει ποιος ξέρει και ποιος δεν ξέρει που είναι και τι
κάνουν, το θέμα είναι γενικότερο. Αφορά την προβλεψιμότητα
συμπεριφοράς και τη διαφάνεια λειτουργίας ενός εργαλείου, πάνω στην
οποία χτίζεται η εμπιστοσύνη. Μπορεί να μην με νοιάζει αν και σε ποιον
στέλνει τη θέση μου το τρυπάνι, αλλά αν δεν μπορώ να ξέρω (όχι μόνο
ατομικά, αλλά και συλλογικά στο πλαίσιο μιας κοινότητας) τι ρουτίνες
τρέχει και αυτό μπορεί αυτόματα και χωρίς να με ειδοποιεί να αλλάζει
λογισμικό και να εκτελεί διάφορες λειτουργίες, δεν μπορώ να είμαι
σίγουρος πως κάποια στιγμή εντελώς απρόβλεπτα (από τη δικιά μου
σκοπιά) θα εκτελέσει κάποια ανεπιθύμητη ή βλαβερή για μένα λειτουργία,
χωρίς να με έχει προειδοποιήσει και χωρίς να έχω προετοιμαστεί γι'
αυτό ή να έχω αναπτύξει κάποια στρατηγική για να  αποτρέψω ή να
χειριστώ την κατάσταση.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.