περι grub

Christos Ricudis ricudis at paiko.net
Tue Apr 24 16:57:35 EEST 2012

On 04/24/2012 04:04 PM, George Notaras wrote:

> Όσο περνάει ο χρόνος, το πιστεύω όλο και περισσότερο σχετικά με την
> ``επιθυμητή παρενέργεια``. Πλέον για μένα το ``paid development`` είναι
> το απολύτως απαραίτητο επόμενο βήμα στην εξέλιξη του ίδιου του μοντέλου
> της ανάπτυξης floss.

Ενα απο τα σημαντικοτερα προβληματα σχετικα με το open source ειναι η
διαιωνιση καποιων απο τις παιδικες ασθενειες των αντιληψεων γυρω απο αυτο :

1) Microsoft-versus-linux η Microsoft-versus-opensource (η Microsoft δεν
ειναι ουτε καλη, ουτε κακη, ουτε αντι-opensource, ουτε pro-opensource.
Απλα κανει σε καθε περιπτωση ο,τιδηποτε της φαινεται οτι ταιριαζει με τα
συμφεροντα της και των μετοχων της. Αυτο περιλαμβανει ακομη και
αντιφατικες συμπεριφορες - συναντωνται και σε ζωντες ανθρωπους, οχι μονο
σε επιχειρησεις).

2) Ο αφορισμος οτι το opensoure ειναι το "καλυτερο" μοντελο αναπτυξης
λογισμικου (συμπερασμα που υπονοοειται αλλα αποκρυπτεται: ...και συνεπως
το "μοναδικο που χρειαζεται να επιβληθει η να επιβιωσει").

3) Ο ιδεαλισμος περι ελευθεριας της γνωσης (καμμια γνωση, η πιο σωστα,
καμμια δυνατοτητα αποκτησης γνωσης και πληροφοριας, *ποτε* δεν ηταν
ελευθερη. Ο βαθμος ανελευθεριας του καθενος στην αποκτηση της μπορει να
διαφερει, και μαλλον υπαρχει γνωση και πληροφορια που θεωρειται
κοινωνικα ωφελιμο να περιοριζεται η γενικοτερη προσβαση σ'αυτην. Ωστοσο
γενικοτερα κινουμαστε προς κοινωνιες με μεγαλυτερη προσβασιμοτητα στην
γνωση, αλλα αυτο δε συμβαινει ουτε μονο στον χωρο του ανοιχτου
λογισμικου, ουτε εξαιτιας του).

4) Ο ιδεαλισμος περι ερασιτεχνισμου (ο ερασιτεχνισμος εχει πολλες
εκφρασεις, καποιες απο τις οποιες καθε αλλο παρα συμβατες ειναι με την
αναγκη δημιουργιας ενος πραγματος που καλυπτει συγκεκριμενες αναγκες -
βλεπε την ολη συζητηση με το grub).

5) Η εξυψωση του μοντελου του ηρωικου προγραμματιστη (η -ων) που
δουλευουν με τις ωρες στο υπογειο τους για την καυλα τους και μονο
(ακομα και αυτοι για τους οποιους ισχυει το μοντελο, καπως θα πρεπει να
φανε οταν πεθανει η μαμα τους).

Κτλ.

Αυτες τις παιδικες ασθενειες τις υπερασπιστηκαμε ολοι μας, την εποχη που
αυτο ηταν *απαραιτητο* για να αποκτησει το opensource μια νομιμοποιηση
στα ματια του κοσμου, και να ξεφυγει απο το περιθωριο του κακως
εννοουμενου ερασιτεχνισμου. Σημερα δε νομιζω οτι υπαρχει πλεον καποιος
λογος να τις συντηρουμε. Ισως μια πιο ψυχραιμη και πιο λογικη
αντιμετωπιση να μπορεσει να μας δειξει τις πραγματικες αδυναμιες της
εφαρμογης του μοντελου στην πραξη, και σε κλιμακες που αυτη η εφαρμογη
εχει πρακτικη σημασια. Πεστε τωρα πανω μου να με φατε ως πληρωμενο
πρακτορα της Microsoft κτλ κτλ.