Σχετικά με Powerline

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Thu Nov 24 18:15:02 EET 2011

Βλέποντας τις τιμές των powerline (200Mbps) να πέφτουν άρχισα να
σκέφτομαι να πάρω ένα set για να αντικαταστήσω μια wireless σύνδεση
μεταξύ router κι ενός media player.

Θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

- Αυτό το "200Mbps" ισχύει στην πράξη ή είναι διαφημιστικό τρικ;
Προσωπικά μου κάνουν και τα 100 Mbps (ο player έχει θύρα ethernet 100Μbps).

- Με μια πρόχειρη ματιά που έριξα είδα να γράφουν για συμβατότητα με
λειτουργικά συστήματα ή να έχουν drivers για download. Το μυαλό μου πήγε
στους δικτυακούς εκτυπωτές, οι οποίοι συνήθως χρειάζονται και κάποιον
driver στο OS για να έχει κανείς την πλήρη λειτουργικότητα. Ισχύει κάτι
ανάλογο με τα powerline; Τίθεται θέμα συμβατότητας με Linux;

- Από θέμα ασφάλειας του δικτύου τι γίνεται; Είναι το δίκτυο ανιχνεύσιμο
από το powerline πχ του γείτονα; Αν ναι, υπάρχει τρόπος (θεωρητικά ή
πρακτικά) να σπάσει το κλειδί όπως στα wifi δίκτυα;

- Μπορούν να συνδεθούν σε πολύπριζο;

Για να μην κουράζω παραπάνω τη λίστα με ένα hardware θέμα, εκείνο που
θέλω να ξέρω είναι αν αξίζει κανείς να ασχοληθεί με τα powerline. Εκ
πρώτης όψεως φαίνεται ότι αξίζει, γιατί ένα σετ κοστίζει[1] όσο 2
σχετικά καλά wifi adapters κι επιπλέον παύει κανείς να νοιάζεται για
παρεμβολές στην απόδοση της σύνδεσης κτλ κτλ.

[1] TL-PA211 ~ 55 EUR

ΥΓ: Συγγνώμη για το off-topic.