Απορίες καλωδίωσης ( και λίγο Asterisk)

P. Christeas xrg at hellug.gr
Wed Nov 9 14:33:32 EET 2011

On Wednesday 09 November 2011, Antonis Christofides wrote:
> Θέλω να βάλω δομημένη καλωδίωση σε ένα γραφείο, καμιά 100ή τετραγωνικά
> μέτρα και μέχρι ας πούμε 8 θέσεις εργασίας. Οι απορίες μου:
>
> 1) Αφού το ethernet περνάει από δύο ζεύγη, γιατί χρησιμοποιούμε
> ολόκληρο cat5 τεσσάρων ζευγών για μία σύνδεση; Έχει νόημα να
> χρησιμοποιώ ένα καλώδιο για δύο συνδέσεις (ή τρεις: μια ethernet
> και δυο τηλέφωνα) για να γλιτώσω καλώδια; (ο λόγος που θέλω να
> γλιτώσω καλώδια είναι μήπως βάλω μικρότερα κανάλια, και επίσης και
> εγκυκλοπαιδικά.)

Υπολόγισε 1 καλώδιο ανά σύνδεση. Μην το τσιγγουνεύεσαι, το CAT5 είναι φτηνό.
Θα σε γλίτώσει και σε μελλοντική επέκταση, αλλά και στην περίπτωση που έχεις
πρόβλημα με ηλ. θόρυβο (τα 2 ανενεργά ζεύγη γειώνονται και "θωρακίζουν" τα
1-2, 3-6)

> 2) Μελλοντικά μπορεί να βάλω και asterisk, που μάλλον θα μιλάει με τον
> έξω κόσμο μια μια PSTN. Για την εσωτερική επικοινωνία έχει νόημα να
> βάλω συσκευές VoIP αντί για απλές;
VoIP δαγκωτό. Έχουν τεράστια διαφορά στην ποιότητα κλήσης (ήχου) αλλά και στην
λειτουργία (άμεση κλήση, αναμονή, προώθηση κλπ.).

--
Say NO to spam and viruses. Stop using Microsoft Windows!