Re: Απορίες καλωδίωσης (και λίγο Asterisk)

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Nov 9 14:18:33 EET 2011

2011/11/9 Antonis Christofides <anthony at itia.ntua.gr>:
> Θέλω να βάλω δομημένη καλωδίωση σε ένα γραφείο, καμιά 100ή τετραγωνικά
> μέτρα και μέχρι ας πούμε 8 θέσεις εργασίας. Οι απορίες μου:
>
> 1) Αφού το ethernet περνάει από δύο ζεύγη, γιατί χρησιμοποιούμε
> ολόκληρο cat5 τεσσάρων ζευγών για μία σύνδεση;

οι 2 ακροδέκτες που αφορούν στο τηλέφωνο (#4,#5) είναι διαφορετικοί
από τους 4 ακροδέκτες που αφορούν στο δίκτυο (#1,2,3,6). Με αυτό τον
τρόπο στην ίδια πρίζα μπορείς να βάζεις την μια μέρα τηλέφωνο και την
επόμενη ΗΥ χωρίς να σπας το κεφάλι σου να θυμηθείς ποια πρίζα είναι
για ποιο σκοπό.

> Έχει νόημα να
> χρησιμοποιώ ένα καλώδιο για δύο συνδέσεις (ή τρεις: μια ethernet
> και δυο τηλέφωνα) για να γλιτώσω καλώδια;

όσες φορές το έχω κάνει το έχω μετανοιώσει γιατί μετά από κάμποσο
καιρό θες να προσθέσεις μια έξτρα γραμμή και δεν μπορείς.

> 2) Μελλοντικά μπορεί να βάλω και asterisk, που μάλλον θα μιλάει με τον
> έξω κόσμο μια μια PSTN. Για την εσωτερική επικοινωνία έχει νόημα να
> βάλω συσκευές VoIP αντί για απλές;

είναι πολύ πιο ακριβές. Δες και αποφάσισε