Απορίες καλωδίωσης (και λίγο Asterisk)

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Nov 9 14:03:55 EET 2011

Θέλω να βάλω δομημένη καλωδίωση σε ένα γραφείο, καμιά 100ή τετραγωνικά
μέτρα και μέχρι ας πούμε 8 θέσεις εργασίας. Οι απορίες μου:

1) Αφού το ethernet περνάει από δύο ζεύγη, γιατί χρησιμοποιούμε
ολόκληρο cat5 τεσσάρων ζευγών για μία σύνδεση; Έχει νόημα να
χρησιμοποιώ ένα καλώδιο για δύο συνδέσεις (ή τρεις: μια ethernet
και δυο τηλέφωνα) για να γλιτώσω καλώδια; (ο λόγος που θέλω να
γλιτώσω καλώδια είναι μήπως βάλω μικρότερα κανάλια, και επίσης και
εγκυκλοπαιδικά.)

2) Μελλοντικά μπορεί να βάλω και asterisk, που μάλλον θα μιλάει με τον
έξω κόσμο μια μια PSTN. Για την εσωτερική επικοινωνία έχει νόημα να
βάλω συσκευές VoIP αντί για απλές;