Επιδοτήσεις μόνο από . .Internet Explorer

rouvas at mm.di.uoa.gr rouvas at mm.di.uoa.gr
Wed May 4 09:21:30 EEST 2011

Kostas Boukouvalas wrote:
> Στις 04/05/2011 02:32 πμ, ο/η George Notaras έγραψε:

Διαφωνώ.
Το λογισμικό είναι ΑΚΡΙΒΟ, ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟ πράγμα για να γίνει.
Πάρε για παράδειγμα τον kernel.
Πόσα χρόνια αναπτύσσεται; πόσα bugs έχουν αντιμετωπισθεί; από πόσους;
Επειδή μπορείς να τον κατεβάσεις τσάμπα, νομίζεις ότι αναπτύσσεται χωρίς
κόστος;
Απλώς το κόστος το επιμερίζονται είτε οι εθελοντές είτε οι εταιρείες (για
ψάξε να δεις ποιοί είναι οι κύριοι committers στον kernel)

Φυσικά το ίδιο ισχύει και για όλα τα υπόλοιπα open ή closed source λογισμικό.

Όπως όλα τα πράγματα/προϊόντα, φτηνό (στον καταναλωτή) είναι μόνο τα
commodities, (εξ'ου και ο όρος COTS).

Αν τώρα αναπτύσσεται κατ'απαίτηση και οδηγίες του πελάτη και καλύπτει μόνο
τις δικές του ιδιαίτερες ανάγκες, τότε γίνεται ακόμα πιο ακριβό (για
προφανείς λόγους).

Μπορεί να είναι υπερτιμολογημένο, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα. Έχει να
κάνει και με πόσα είναι διατεθιμένος ο άλλος να πληρώσει. Για παράδειγμα,
μπορείς να τιμολογήσεις την εφαρμογή άι-Φραπέ (υπάρχει) για το άι-Φον ένα
δολλάριο (την κατέβασαν 4.000.000 χρήστες), αλλά το λογισμικό προσομοιώσης
πτήσης του Α1337 θα το τιμολογήσεις 4.000.0000 μεγα-ευρά (γιατί είναι
απείρως κρισιμότερο και απείρως δυσκολότερο και θα το πουλήσεις σε ένα ή
δυο πελάτες το πολύ).

Ένα αεροπλάνο δέχεσαι να κοστίζει τόσο πολύ; Γιατί;
Πόσο μεγάλες διαφορές έχει το ένα Τσέσνα από το άλλο; ή το Μπόιγκ από το
Ερμπας; Τόσο πολύ κοστίζει το σίδερο και το αλουμίνιο;

> Αυτή είναι η βάση δημιουργίας του Ελεύθερου Λογισμικού. Να αποτελεί η
> _δημιουργία_ του δηλαδή *ένα* μέσο βιοπορισμού για αυτόν που την ασκεί

Αν είναι να λέμε χαζαμάρες, να πω κι εγώ μία.
Ο Ανατολάκης γράφει μόνος του τις ομιλίες στη βουλή.
Ενημερώσου τουλάχιστον, για τα βασικά:
http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html

-Στάθης