Επιδοτήσεις μόνο από . .Internet Explorer

rouvas at mm.di.uoa.gr rouvas at mm.di.uoa.gr
Wed May 4 01:47:32 EEST 2011

Christos Ricudis wrote:
> [...]
προδιαγραφή και έχει την επίβλεψη του έργου να είναι _γνώστης_ του
αντικειμένου και να έχει την ικανότητα να κοστολογήσει με ρεαλιστικά
κριτήρια ένα έργο. Αυτό δεν γινόταν τα προηγούμενα χρόνια και γι' αυτό
αν θυμάσαι είχαν πληρώσει ένα εκατομμύριο ευρώ για μια ιστοσελίδα.
Έλεος.
> Οπως βλεπεις, το να πετας στερεοτυπα και να πιπιλας την ιδια πιπιλα με
ολο τον κοσμο χωρις να γνωριζεις τα πραγματικα δεδομενα, ειναι λιγο
επικινδυνο.
> Προφανως αναφερεσαι σ'αυτο εδω περα :
> http://yeep.parliament.gr/Portals/12/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%B7%CF%81%CF%8D%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82/Portal%20new/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AE%CF%81%CF%85%CE%BE%CE%B7%20Portal%20%CE%92%CF%84%CE%95.pdf
Διαβασε το ολο λοιπον, και απαντησε στην εξης, πολυ απλη, ερωτηση. Θα σε
κανει να καταλαβεις πως ακριβως διαμορφωνονται σε τετοια ευρυτητα τοσο
λανθασμενες αποψεις οταν λειπει (η ειναι λειψη η μονομερης) η προσωπικη
κριση του υλικου ;
> "Ειναι ο προυπολογισμος τοσο ασυμφωνος με τα δεδομενα του εργου οσο
ηθελαν να μας κανουν να πιστεψουμε ο αλητης ρουφιανος δημοσιογραφος που
ξεθαψε την εντυπωσιακη ειδηση χωρις να καταλαβαινει το χριστο του απο
την ουσια της, και οι αλητες ρουφιανοι bloggers που απλα την αντεγραψαν
χωρις να την ελεγξουν;"

Εξαρτάται.
Το ζουμί της προκήρυξης είναι η Τεχνική Περιγραφή Αντικειμένου (σελίδες
104 έως 130 περίπου) με τους Πίνακες Συμμόρφωσης στις σελίδες 159 έως 221
(τους οποίους και δεν διάβασα αναλυτικά).

Από αυτά που διάβασα, δεν μου προέκυψε ότι δεν γίνονται χρησιμοποιώντας
open source εργαλεία με κατάλληλη διαμόρφωση (customization).

Οπότε, πάμε στον προϋπολογισμό του έργου.

Σύνολο 1.000.000 ευρά.
Overhead 15%, μας μένουν 850.000 ευρά
Hardware, να το βάλουμε 250.000 ευρά; (ας σημειωθεί ότι με 10.000 παίρνεις
σέρβερ "απού φυσάει")
Μας μένουν 600.000 ευρά.
Να βάλουμε και 100.000 ευρά εκπαίδευση και άδειες χρήσης διαφόρων
λογισμικών (απρόβλεπτων) που θα χρειαστούν από δω κι από κει.
Μας μένουνε 500.000 ευρά.
Να βάλω τον ανθρωπομήνα 5.000 ευρά;
Μας κάνει 100 ανθρωπομήνες, δηλαδή λίγο παραπάνω από 8 χρόνια.
Τώρα εσύ πιστεύεις ότι χριεάζονται 8 χρόνια για να γίνει το έργο;

Από την άλλη, έτσι όπως ζητάει αυτά που ζητάει και λαμβάνοντας υπόψη την
κατά τεκμήριο προτίμηση για closed source συστήματα (είμαι βέβαιος ότι όλο
και κάποια "πρόβλεψη" θα έχει μπει στους Πίνακες Συμμόρφωσης) τότε οι
ανωτέρω υπολογισμοί ανατρέπονται μιας και θα αναγκαστείς να προσφέρεις
κάτι σε Oracle ή MS (με τα συνοδευτικά εργαλεία τους) οπότε θα ανέβουν τα
κόστη προμήθειας και αδειών λογισμικού σημαντικότατα.

Καθώς δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω περισσότερα απ'όσα αναφέρονται στο
κείμενο, μου σχηματίζεται η εντύπωση ότι τα πράγματα είναι over-specified,
ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη το περιβάλλον λειτουργίας όλων αυτών. (Δλδ, η
Βουλή χρειάζεται περιβάλλον ανάπτυξης διαδραστικών διαδικτυακών
παιχνιδιών;) Αλλά, ας μην επιμείνω.

Με βάση τα ανωτέρω, το "σκανδαλώδες" δεν είναι τόσο το ποσό, όσο ότι η
προκήρυξη και η εν γένει στόχευση του έργου δεν διέπεται από πνεύμα
εξορθολογισμού και συνεπής διαχείρισης των χρημάτων ΜΑΣ (γιατί από τους
φόρους μας θα βγουν ή βγήκαν), ούτε από επαρκώς αιτιολογημένη ιεράρχηση
αναγκών. Για παράδειγμα, πολύ αμφιβάλλω ότι θα χρησιμοποιηθεί ποτέ το
λογισμικό "Πακέτο επεξεργασίας πολυμεσικών εφαρμογών και διαδικτυακών
παρουσιάσεων τύπου Flash (πχ Macromedia Flash MX)" ή το "Πακέτο συγγραφής
πολυμεσικών διαδραστικών εφαρμογών τύπου Director (Πχ Macromedia Director
MX)" ή το "Πακέτο συγγραφής πολυμεσικών διαδραστικών εφαρμογών τύπου
Director (Πχ Macromedia Director MX)", μιας και η εμπειρία έχει δείξει ότι
οποτεδήποτε παρουσιάζεται πραγματικά ανάγκη χρήσης τέτοιων λογισμικών,
προκηρύσσεται ένα άλλο έργο για τη δημιουργία του περιεχομένου (ποιος από
τους υπαλλήλους της Βουλής ξέρει και θέλει να αναλάβει την ευθύνη
παραγωγής του σχετικού υλικού;)

Επίσης, μέτρησα περίπου 10 σέρβερς χωρίς να βάλω τις δικτυακές συσκευές.
Καλό το fault tolerant, αλλά είναι ανάγκη να προδιαγράφεται για κάθε έργο
ξεχωριστά; Δλδ από την υποδομή που περιγράφεται στις πρώτες 70 σελίδες της
προκύρηξης δεν μπορεί να αξιοποιηθεί τίποτα; Έτσι, γεμίζουμε σίδερο και
τεραβύτες άδειων δίσκων (όπως είναι σπαρμένοι παντού στο Δημόσιο).

Αυτά, βέβαια, είναι συνηθισμένη πρακτική στους διαγωνισμούς Δημοσίου,
διότι αφενός δεν ξέρουν πότε θα ξαναβρούν χρήματα για νέο εξοπλισμό (οπότε
βάλε μπόλικο τώρα που έχουμε κοκό) και αφετέρου ας πάρουμε και το τάδε για
να παίξουμε (δεν κοστίζει και πολύ στον ήδη φουσκωμένο προϋπολογισμό).
Έτσι, όμως, δεν γίνεται δουλειά. Έτσι, η πληροφορική παραμένει
κρατικοδίαιτη και περιμένει το ψάρι να κληρώσει κάθε λίγα χρόνια.

Οπότε, δεν ξέρω τι έγραψε ο "αλήτης δημοσιογράφος", αλλά δεν με βάση τα
ανωτέρω, δεν με πείθεις εύκολα ότι ο προϋπολογισμός του έργου ήταν
ρεαλιστικός και δεν ήταν "χαριστικός".

-Στάθης

> Εγω προσωπικα μετα απο αυτο δεν πιστευω τιποτα. Απο τις 2-3 περιπτωσεις
που ειχα την δυνατοτητα να ελεγξω προσωπικα την ποιοτητα μιας ειδησης,
τρομαξα απιστευτα για το τι πιπα μας σερβιρουν σε πραγματα που δεν
εχουμε τη δυνατοτητα η και τις γνωσεις να τα ελεγξουμε.
> Ο Μπιν Λαντεν ζει. Και πινει φραπεδες παρεα με τον Ελβις Πρισλευ στη
Μυκονο.