Επιστροφή χρημάτων από Windoze

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon May 2 00:58:37 EEST 2011

On 01/05/2011 21:19, Pantelis Koukousoulas wrote:

> Από εκεί και πέρα δεν είναι λογικό να
> περιμένουμε ότι κάποιος θα αγοράσει το ίδιο laptop με προεγκατεστημένο
> Linux ακριβότερα και αδιαμαρτύρητα (δηλαδή να συμπεριφερθεί ως κορόιδο).

Από την άλλη, ούτε είναι λογικό να περιμένουμε ποτέ ότι ένας
κερδοσκοπικός οργανισμός θα υπονομεύσει τις συμφωνίες του με μεγάλους
συνεργάτες (όπως η MS) για χάρη της ιδέας του ΕΛ/ΛΑΚ. Το λάθος είναι να
συγκρίνουμε το πώς λειτουργεί ένας κερδοσκοπικός οργανισμός με το πώς
σκέφτεται ένας χρήστης.

Εγώ ξεκαθαρίζω _απερίφραστα_ ότι είμαι με το χρήστη. Απλά δεν βρίσκω
έναν ρεαλιστικό τρόπο να γίνει πιο συμφέρουσα προσφορά σε laptop με
linux από ότι σε laptop με windows. Ίσως η Canonical καταφέρει κάτι,
αλλά πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα μέχρι να γίνει αυτό, όπως το να
αρχίσει να βγάζει λεφτά από το ubuntu και να αποκτά μετρήσιμη δύναμη.
Αυτό όμως, λαμβάνοντας υπόψη τη νοοτροπία της κοινότητας, θα της πάρει
αρκετά χρόνια μέχρι να το καταφέρει.

> Πιστεύω ότι αν υπάρξουν λογικές προσφορές προϊόντων με Linux με την
> ίδια ή καλύτερη τιμή από ότι το αντίστοιχο προϊόν με windows, οι χρήστες
> του Linux θα τις προτιμήσουν.

Ναι αλλά μαζί μ' αυτούς θα τις προτιμήσουν και οι χρήστες windows, ώστε
να πάρουν φτηνότερα τη συσκευή και μόλις γυρίσουν σπίτι τους να περάσουν
την πειρατική κόπια windows. Όχι μόνο η Microsoft, αλλά καμία εταιρία
που σέβεται τον εαυτό της δεν θα επέτρεπε κάτι τέτοιο, δεδομένων των
ποσοστών πειρατείας, διότι θα έβλαπτε άμεσα τις πωλήσεις των laptop με
προεγκατεστημένο το δικό της λειτουργικό.

> Ως τότε, το να ζητά κανείς την επιστροφή του "windows tax" από τη στιγμή
> που είναι δικαίωμά του δεν πρέπει να το κατακρίνουμε.

Βρε να ζητάει ότι θέλει. Αλλά να μην έχει την ψευδαίσθηση ότι πέτυχε
κάποιον συλλογικό στόχο όσον αφορά την προσπάθεια για άνθιση της αγοράς
των linux laptops. Στην πραγματικότητα το μόνο που κατάφερε ήταν να
γράψει 5-6 email, να σκάσει μερικούς υπαλλήλους, να πάρει πίσω 50 ευρώ,
να πούνε 15-20 νοματαίοι "μπράβο το κομάντο τους τα πήρε", και να
σκεφτούν μερικοί από αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις σε μια εταιρία
τρόπους για το πώς θα σταματήσουν εκείνους τους ενοχλητικούς τύπους που
πρώτα ενσυνείδητα αγοράζουν κάτι που δεν τους αρέσει και μετά ζητάνε τα
λεφτά τους πίσω. Κατά τα άλλα, ο κόσμος συνεχίζει να λειτουργεί όπως
ακριβώς του αξίζει και δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα.

> Οι εταιρείες μπορούν
> να κάνουν αυτή τη διαδικασία πιο αποδοτική αν δεν τις βολεύει ο τρόπος που
> γίνονται τα πράγματα τώρα. (Π.χ., να ζητούν την αποδοχή ή μη της άδειας τη
> στιγμή της παράδοσης ώστε να μη χρειάζεται κανένας επιπλέον έλεγχος για
> το αν την αποδέχθηκε ο χρήστης ή όχι).

Τουλάχιστον στα email της εταιρίας που διάβασα στο άρθρο δεν διέκρινα
κάποια δυσαρέσκεια για τον τρόπο που πραγματοποιεί την επιστροφή των
χρημάτων, οπότε δεν βλέπω κάποιον ρεαλιστικό λόγο να θελήσει να αλλάξει
τη διαδικασία.

Δεν έχω να γράψω κάτι άλλο για το συγκεκριμένο θέμα. θα πω μόνο το εξής:

Προσωπικά θα προτιμούσα το linux desktop να υπήρχε προεγκατεστημένο σε
pc μόνο όταν θα ήταν σε θέση να διεκδικήσει και να κρατήσει με την αξία
του αυτή τη θέση και όχι χαριστικά, επειδή απλά εμάς μας αρέσει και
επειδή μπορούμε εμείς να το χρησιμοποιήσουμε για όλες μας τις ανάγκες.
Δεν νομίζω ότι βρισκόμαστε ακόμα στο στάδιο που κάποιος κατασκευαστής pc
μπορεί να μας πάρει πολύ στα σοβαρά και να επενδύσει στις προσπάθειες
και στο πλάνο κάποιας από τις κοινότητες, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα
άλλους κατασκευαστές λειτουργικών συστημάτων με τους οποίους
συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια. Θέλει ακόμη _πολλή_ και πιο
συντονισμένη δουλειά και απαγκίστρωση από πολλά σύνδρομα. Είμαστε ακόμα
πολύ μακριά. Αυτά.