Επιστροφή χρημάτων από Windoze

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sun May 1 19:43:31 EEST 2011

On 01/05/2011 19:00, Pantelis Koukousoulas wrote:

> Συμφωνώ εν μέρει, το πρόβλημα όμως είναι ότι το να βρεις σοβαρό laptop
> σε λογική τιμή και χωρίς windows αυτή τη στιγμή (στην ελλάδα τουλάχιστον)
> είναι ίσως και πιο μεγάλη ταλαιπωρία από αυτή που πέρασε το παληκάρι. :P
>
> -Παντελής

Καλησπέρα Παντελή. Αυτό που λες είναι σωστό, αλλά δεν μπορεί να τα θέλει
κανείς κι όλα δικά του. Η κατάσταση έχει διαμορφωθεί με κάποιον
συγκεκριμένο τρόπο και για να αλλάξει απαιτούνται κάποιες θυσίες.

Η ουσία είναι ότι η παραπάνω τακτική του αγοράζω ένα λαπτοπ με windows
και μετά ζητάω τα λεφτά μου πίσω είναι πιο πιθανό να οδηγήσει τις
εταιρίες στο να ζητούν την αποδοχή των όρων του hardware και του
software κατά τη στιγμή της αγοράς της συσκευής, παρά στο να δούμε πιο
πολλά λαπτοπ με linux. Αντίθετα, αν όλοι όσοι διαμαρτύρονται για την
τωρινή κατάσταση στηρίξουν έμπρακτα την αγορά των linux-laptops, τότε
είναι πολύ πιθανό οι εταιρίες να δείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Αλλά, δυστυχώς, η περίπτωση με τα Linux-powered laptops της Dell έδειξε
με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.
Από τις πωλήσεις φάνηκε ότι οι περισσότεροι από όσους διαμαρτύρονταν
προτού ξεκινήσει η διάθεση των συγκεκριμένων συσκευών, το έκαναν απλώς
επειδή δεν είχαν τίποτα καλύτερο να κάνουν και όχι επειδή πραγματικά
ενδιαφέρονταν να δουν περισσότερα laptop με linux στην αγορά.

Θα πει κάποιος γιατί όμως το laptop με windows να είναι φτηνότερο από το
laptop με linux και ίσως με καλύτερο hardware; Πολύ απλά γιατί οι
εμπλεκόμενες εταιρίες έχουν κάνει μια συμφωνία. Το να ζητάμε οι όροι
εκείνης της συμφωνίας να ισχύει και στα laptop με linux είναι παράλογο.
Αν κάποιος θέλει αλλαγή της κατάστασης, ας στηρίξει με έργα τα linux
laptops. Είναι ο μοναδικός τρόπος να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα. Όλα τα
υπόλοιπα δεν έχουν και πολύ νόημα.