Απορία sync

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Mon Mar 14 09:44:26 EET 2011

On 03/12/2011 08:38 AM, Dimitris Karagasidis wrote:

> Γιατί να μην μπορεί ένας απλός χρήστης να κάνει flush τους buffers στο
> σύστημα που δουλεύει; Δεν τρέχουν όλοι GNU/Linux σε servers. Και δεν
> ξέρω πως θα μπορούσε αυτό δυνητικά να βλάψει το σύστημά σου. Αν
> νιώθεις άβολα με αυτό, μπορείς πάντα να δώσεις executable permissions
> στο sync μόνο στους super users.
>
> Στις 11 Μαρτίου 2011 11:15 μ.μ., ο χρήστης Antonis Christofides
> <anthony at itia.ntua.gr>  έγραψε:

Η σωστη ερωτηση ειναι

"Γιατι η sync() system call δεν ειναι priviledged operation" ?

Και οι σωστες απαντησεις ειναι:

"Επειδη καποιος ξεχασε να την κανει αρκετα νωρις"

"Επειδη το λεει το POSIX"

"Επειδη ως operation δεν εχει security implications"

"Επειδη εμεις στο Unix ειμαστε ελευθεριακοι, οχι σαν κατι φασιστοειδεις
VMSαδες"

"Επειδη μας αρεσει να γαργαλαμε την παρανοια των sysadmins"

"Επειδη το access control στα system calls ειναι το λαθος μερος να
κανεις resource management"

"Επειδη το ποτε πρεπει να γραψει κατω τα δεδομενα της μια εφαρμογη, το
ξερει καλυτερα η εφαρμογη, και οχι καποιος τριτος"

"Επειδη αν η εφαρμογη θελει πιο fine-grained control, υπαρχει η O_SYNC,
η fdatasync(), η madvise() και αλλα χαζα system calls"

"Επειδη οι realtime software developers μας ταχουν κανει τσουρεκια με τα
hard time constraints τους και επρεπε να βρουμε κατι να τους μπουμε στη
μυτη"