Απορία high availability

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Dec 15 19:20:37 EET 2011

Έχω δύο σέρβερ, τον Sa και τον Sb, που βρίσκονται σε δύο χωριστά data
centers, Da και Db. Εξυπηρετούν ένα web site. Ας πούμε ότι ο Sa δουλεύει
και ο Sb είναι standby. Ο Sa πέφτει (ή πέφτει το Da γενικώς). Πώς μπορεί
να αλλάξει και να μπει ο Sb στη θέση του; Πρέπει να γίνει αλλαγή στο
DNS; Ή μπορεί η IP που προηγουμένως είχε το Sa τώρα να πάει στο Sb; Ή
υπάρχει τρίτος τρόπος;

Σχετικό ερώτημα: host google.com δίνει 6 διευθύνσεις IP, round-robin
DNS. Φαίνεται όμως ότι μια διεύθυνση IP σε άλλο data center βγάζει όταν
είμαι στην Ελλάδα και σε άλλο όταν είμαι στην Αμερική. Αυτό πώς γίνεται;
Είναι κάτι μόνο για μεγάλους όπως ο google, είναι κάτι που μπορεί να
κάνει κι ένας μικρός και ασήμαντος χωρίς πολλά λεφτά;