Re: Σχετικά με το life-cycle του λειτουργικού συστήματος ενός server

Dimitris Karagasidis dkaragasidis at gmail.com
Sat Apr 16 21:22:16 EEST 2011

> Θεωρείτε με βάση την μέχρι τώρα εμπειρία σας ότι μπορεί
> ένας server να τρέχει ασφαλώς για 20-25 χρόνια με custom compile μόνο
> του software που είναι προσβάσιμο από το νετ?

Short answer: όχι.
Long answer: Ω, θεοί, όχι!!

Κατ'αρχάς, αν οι servers μπορούσαν να τρέχουν 20-25 χρόνια με
low-maintenance, κάτα πάσα πιθανότητα δεν θα είχες δουλειά σήμερα. Και
πολλοί άλλοι. [...αν η δουλειά σου είναι το system administration,
τουλάχιστον]. Ούτως ή άλλως και να θες, το hardware δεν πρόκειται να
τραβίξει τόσο. Και το να κάνεις restore ένα παλιό σύστημα σε νέο hardware
είναι Bad Idea(tm).

Επίσης, μπορείς να φανταστείς ένα σύστημα που εγκαταστάθηκε στις 16 Απριλίου
του 1986 για network services εκείνης της εποχής, να παρέχει υπηρεσίες
σήμερα; Μάλλον όχι. Με την ίδια λογική πως περιμένεις το σημερινό σύστημά
σου να καλύπτει ανάγκες του 2036; [Αν και η αλήθεια είναι ότι δεν θα έχεις
πολύ σοβαρό πρόβλημα μέχρι το 2038]

Θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος από την περιγραφή που έκανες αρχικά ότι
διαχειρίζεσαι Linux-From-Scratch installations.

Όσο για την Python, όχι δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το σύστημα. Με αυτό
τον σκοπό σχεδιάστικε άλλωστε -να μην είναι συνδεδεμένη με το σύστημα.
Τίποτα δεν σε εμποδίζει να τρέχεις παλαιότερη έκδοση του interpreter στο
σύστημά σου.

> Όχι, αλλά πολύ απλά δεν θέλω να γράψω την "ιστορία του ανθρώπου που
> αναβάθμιζε software" σε βιβλίο και ψάχνω να βρω τον τρόπο να μην μπλέκω
> συχνά με τόσο απρόβλεπτα πράγματα όπως το migration ενός σερβερ.

Δεν είναι καθόλου απρόβλεπτο το migration ενός server λόγο "παλαιότητας".
Συνήθως ξέρεις αρκετό πριν ότι το software σου πάει για EOL, και η δουλειά
σου είναι να παίρνεις τα μέτρα σου. Δεν είναι migration λόγω αστοχίας
υλικού.

Επίσης έχουν ξοδευτεί πάρα πολλές ώρες δουλειάς σους packet managers ώστε
σήμερα να μην χρειάζεται να γράφεις την "ιστορία του ανθρώπου που αναβάθμιζε
software".

> Απλά προσπαθώ να ακολουθώ τα best practices και τίποτα παραπάνω

H αλήθεια είναι ότι αν διάβασες για custom compiling και EOL system
maintenance σε production συστήματα σε κάποιο best practices guide, θα σου
συνιστούσα να πάρεις τα λεφτά σου πίσω. Είναι last resorts, όχι best
practices.