Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Sat Sep 25 17:30:12 EEST 2010

, George Miliotis (Corfiot) wrote:

Επιγραμματικα, γιατι βαριεμαι.

> [...]

Ορθη η προδιαγραφη για virtual appliances (εγω τα λεω ιδεατους
κουζινοκαταψυκτες).

Το περι λογικης συννεφυπολογιστικοτητας προφανως το πεταξε καποιος στο
brainstorming και εμεινε.

Οι προδιαγραφες φαινονται παραγωγο γρηγορου brainstorming. Ουτε εντελως
εξω, ουτε εντελως μεσα. Θα τις χαρακτηριζα κλασσικες προς το λιγακι
υπερβολικο. Συμβαινει συχνοτατα σε εργα.

> Δίκιο έχεις.

Οχι εντελως.

> Ξεκίνησα να γράφω ένα-ένα τα παράξενα και κουφά που βρήκα στις «τεχνικές
> προδιαγραφές» αλλά σταμάτησα μετά το 5ο... Δεν είναι καν προδιαγραφές,
> είναι ένα ευχολόγιο που προσπαθεί να αποτυπώσει ένα νεφελώδες δημιούργημα
> στο μυαλό κάποιου, για το πώς θα δουλεύει αυτό το πράγμα... Εγώ πάντως δεν
> κατάλαβα και πολλά.

Δε φταιει μονο η διακυρηξη γι αυτο.

> Επίσης νιώθω είναι ότι πάλι αποκλείονται οι «μικροί» από το project, τι
> λέτε κι εσείς;

Λεω οτι ειναι μεσαιο προς μεγαλουτσικο εργο, αρα καλως αποκλειονται οι
"μικροι". Οπως και να το κανεις, ΔΕΝ ειναι εργο "ε θα βαλουμε ενα
OpenERP, ενα Ubuntu και τον Χρηστεα για 2 βδομαδες". Καλο ειναι να εχει
ιδεα ο βεντορας τι να περιμενει.

> Πχ. βλέπω μεγάλα ρίσκα ειδικά με:
> * Υποστήριξη internet explorer, firefox, safari και chrome. [silver bullet
> web design Inc.]

Εδω θα σε κραξω. Τοσα χρονια ζηταμε διαλειτουργικοτητα, και τωρα
γκρινιαζεις επειδη ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ; Ελεος με τη
γκρινια πια. Και ναι, η διαλειτουργικοτητα ειναι σημαντικη και πολυ καλα
κανουν και την προδιαγραφουν. Αλλιως θα γκρινιαζει ο Μπουκουβαλας στα
μπλογκζ επειδη δεν υποστηριζεται η Αλεπυρα, και οι χρηστες του
συστηματος που δεν υποστηριζεται ο internet explorer.

> * Δυνατότητα λειτουργίας offline (σε περιπτώσεις βλάβης της σύνδεσης με το
> διαδίκτυο). [Λίγο δύσκολο όταν είναι στο cloud...]

Δυσκολα υλοποιησιμο αλλα οχι αδυνατο.

> * Κρυπτογράφηση της βάσης καθώς και των αρχείων

Καλως υπαρχει η προδιαγραφη.

> * Διαχείριση ηλεκτρονικής υπογραφής. [έχουμε καν νομικό πλαίσιο γι' αυτό το
> πράγμα στην Ελλάδα;]

Ασχετο το αν υπαρχει νομικο πλαισιο (υπαρχει). Καλως υπαρχει η προδιαγραφη.

Παλι επιγραμματικα σχολια για τις υπολοιπες προδιαγραφες. Στην
πλειοψηφια τους ειναι ορθες προδιαγραφες, που καλυπτονται απο την
πλειοψηφια των Document Management προιοντων.

 >    4.
 >       Να αρχειοθετεί έγγραφα pdf προερχόμενα από τον σαρωτή (ή όχι) με
 > δυνατότητα OCR και indexing για αναζήτηση στο κείμενο.

Δυσκολη εως αδυνατη η υλοποιηση με προδιαγραφες ανοιχτου λογισμικου,
ειδικα με υποστηριξη ελληνικων.

 >    7.
 >       Να διασυνδέεται με εξυπηρετητή IMAP ή/και POP3 για την αυτόματη
 > πρωτοκόλληση των ηλεκτρονικών εγγράφων.

Το 7 απαιτει χειροκινητη επιβεβαιωση πρωτοκολλησης.

 >   16.
 >       Να διαθέτει API για διασύνδεση με PDF, fax, OCR, google DOCS
 > και αλλα cloud storage.

Σιγα μην υλοποιηθει - με εξαιρεση ο,τι ισως περιλαμβανει ηδη το
framework υλοποιησης.

 > Το πληροφοριακό σύστημα θα λειτουργεί ενιαία με ενοποιημένα τα δύο
 > υποσυστήματα. Ακολουθούν οι βασικές τεχνικές προδιαγραφές:

 >    3.      Περιβάλλον εργασίας στο web (μέσω browser). Όλες οι
οθόνες, χειρισ
 > στελεχών, διαχειριστή θα είναι σε web περιβάλλον.

Εντελως και απολυτως αδυνατον να υλοποιηθει πληρως σε συνδιασμο με τις
υπολοιπες προδιαγραφες.

 >    5.
 >       Εγκατάσταση στο virtual περιβάλλον με το πάτημα ενός κουμπιού και
 > άμεση έναρξη λειτουργίας.

Να τα κανουμε δυο τα κουμπια; να'χει κι ενα cancel ρε παιδι μου.

 >    8.
 >       Δυνατότητα λειτουργίας offline (σε περιπτώσεις βλάβης της
σύνδεσης με
 > το διαδίκτυο).

Δυσκολο (αλλα οχι αδυνατο) σε συνδιασμο με τις υπολοιπες προδιαγραφες.

 >   14.
 >       Ανάπτυξη με εργαλεία ανοιχτού λογισμικού (πχ php), χρήση βάσης
 > δεδομένων ανοιχτού λογισμικού, χρήση λογισμικού εξυπηρετητή ανοιχτού
 > λογισμικού.

Δυσκολη εως αδυνατη η πληρης αναπτυξη και δεπλοϋμεντ σε πλατφορμα 100%
ανοιχτου
λογισμικου, ειδικα δεδομενων των προδιαγραφων διαλειτουργικοτητας στο client
κομματι με κλειστο λογισμικο και εξωτερικες συσκευες. Δυνατον για το server
κομματι.

 >  21.
 >       Δυνατότητα εισαγωγής modules στο έργο, ώστε να αποκεντρωθεί η
ανάπτυξη
 > επιπλέον λειτουργιών στην κοινότητα ΕΛ/ΛΑΚ.

Σιγα μην υλοποιηθει.

Μαντευω το ελαχιστο κοστος αναπτυξης κοντα στα 800 χιλιαρικα (μονο η
υλοποιηση, βγαλε λογιστικη υποστηριξη, υπερβασεις, κερδος του βεντορα, κτλ
κτλ), και διαρκεια υλοποιησης το λιγοτερο 1.5 με 2 ετη.