Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο

George Miliotis (Corfiot) corfiot at elementality.org
Sat Sep 25 13:33:21 EEST 2010

 rouvas at di.uoa.gr wrote:
> Αντιγράφω από το κείμενο της διαβούλευσης μικρό απόσπασμα:
>
> "...η υλοποίησή του θα πρέπει να υποστηρίζει τη λειτουργία σε περιβάλλον
> virtual computing. Η λειτουργία του συστήματος θα βασίζεται σε λογικές
> cloud computing...."
>
> όπερ μεθερμηνευόμενο, η διαβούλευση συντάχθηκε από άσχετους που είπαν να
> βάλουν ότι είναι πιασάρικο σήμερα στο τεκνόλοτζυ για να μην μας πουν
> οπισθοδρομικούς και να φαίνεται βαρύγδουπο.
>
> Γιατί δεν μπορούν να εκφράσουν με σαφήνεια τις τεχνικές, υποτίθεται,
> προδιαγραφές;
>
> Θα μου πεις, πρώτη φορά το βλέπεις;

> [...]
Δίκιο έχεις.

Ξεκίνησα να γράφω ένα-ένα τα παράξενα και κουφά που βρήκα στις «τεχνικές
προδιαγραφές» αλλά σταμάτησα μετά το 5ο... Δεν είναι καν προδιαγραφές,
είναι ένα ευχολόγιο που προσπαθεί να αποτυπώσει ένα νεφελώδες δημιούργημα
στο μυαλό κάποιου, για το πώς θα δουλεύει αυτό το πράγμα... Εγώ πάντως δεν
κατάλαβα και πολλά.

Επίσης νιώθω είναι ότι πάλι αποκλείονται οι «μικροί» από το project, τι
λέτε κι εσείς; Πχ. βλέπω μεγάλα ρίσκα ειδικά με:
* Υποστήριξη internet explorer, firefox, safari και chrome. [silver bullet
web design Inc.]
* Δυνατότητα λειτουργίας offline (σε περιπτώσεις βλάβης της σύνδεσης με το
διαδίκτυο). [Λίγο δύσκολο όταν είναι στο cloud...]
* Κρυπτογράφηση της βάσης καθώς και των αρχείων
* Διαχείριση ηλεκτρονικής υπογραφής. [έχουμε καν νομικό πλαίσιο γι' αυτό το
πράγμα στην Ελλάδα;]
* ... Τι θα γίνει με την υποστήριξη του έργου ΜΕΤΑ την εγκατάσταση;!

--Γ