Re: όταν οι δίσκοι κάνουν σιωπηλά λάθη τι μας σώζει?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Sep 17 00:56:04 EEST 2010

2010/9/15 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>:
> [...]
> Κατα πασα πιθανοτητα, ειχες και write failures σε προηγουμενο σταδιο, που
> απλα δεν τα προσεξες (ριξε μια ματια σε παλια λογκζ)

[απαντάω και στην λίστα]

δεν βρήκα κάτι στα logs αλλά κοίταξα τα SMART reports και φωνάζουνε
"πεθαίνω!". Κάτι μου λέει ότι και τις ημέρες του κακού θα είχανε
σημάδια προβλήματος αλλά δεν τα παρακολουθούσα. (Προφανώς το check
utility της seagate αυτά διάβασε και έβγαλε error στο πρώτο
δευτερόλεπτο)

Υπάρχει κάποιο utility που να διαβάζει περιοδικά τα SMART records και
ίσως και τα logs και να σε προειδοποιεί για πιθανές καταστροφές?

ΥΓ Βρηκα και έναν ακόμα παθόντα του οποίο ο δίσκος προκαλούσε
corruptions υπό κάποιες πολύ συγκεκριμένες συνθήκες και τίποτα άλλο
εκτός από τα SMART records δεν έδειχνε το πρόβλημα:

http://www.mail-archive.com/linux-raid@vger.kernel.org/msg07405.html
<<<
It turns out sdb is a bit dodgy. It aparently had a read error earlier,
and during the 'long' SMART test just now, it also failed.
But this still amazes me, as i ran 'mke2fs -c -c' on the disk AND copied
about 95% of the disks capacity to it with no corruption or errors at all