όταν οι δίσκοι κάνουν σιωπηλά λάθη τι μας σώζει?

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Thu Sep 16 16:03:00 EEST 2010

  On 16/09/10 10:02, Nick Demou wrote:
[snip]

> περιγράφεις linux software RAID? Γιατί από όσα είχα διαβάσει το linux
> SW RAID δεν προστατεύει σε καμία περίπτωση από data corruption
Ναι, περιγράφω Linux software RAID. Και ναι, κάποια configurations του
Linux software RAID (ειδικότερα η περίπτωση του 3-way mirror) μπορούν να
σε προστατεύσουν από *κάποιες* περιπτώσεις data corruption, συγκεκριμένα
εκείνες τις περιπτώσεις που η εγγραφή στο μαγνητικό μέσο αστόχησε και τα
δεδομένα που γράφτηκαν δεν ήταν αυτά που η κλήση "παρήγγειλε". Προφανώς,
αν το πρόβλημα είναι κάποιο bug είτε στην εφαρμογή είτε στην υλοποίηση
του filesystem ή στον block device driver, το RAID δε μπορεί να κάνει
τίποτα. Με το ZFS (και νομίζω σε κάποιο βαθμό με το BtrFS) έχεις ακόμα
καλύτερη προστασία και δεν είναι αναγκαίο να "τριπλώνεις" τους δίσκους σου.

Φιλικά,
Απόλλων