Re: όταν οι δίσκοι κάνουν σιωπηλά λάθη τι μας σώζει?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Sep 15 09:43:16 EEST 2010

2010/9/15  <rouvas at di.uoa.gr>:

> Αν τα δεδομένα σου είναι "non-critical", ποιος ο λόγος να ψάχνεις τόσο το
> θέμα; on-line checksumming, RAID, κλπ;

έχω και critical και non-critical δεδομένα. Κάνω δοκιμές / πειράματα
από νωρίς στα non-critical δεδομένα ώστε να μπορώ αργότερα να κάνω
εφαρμογή όσων έμαθα στα critical. Τυπική στρατηγική.

> Αν, πάλι, τα δεδομένα σου είναι "critical", η λύση είναι απλή και λέγεται
> πολλαπλό back-up (αναλόγως πως αξιολογείς το "critical")

Έτσι νόμιζα κι εγώ Rouvas αλλά έκανα λάθος. Αν προσέξεις το
περιστατικό κάποια άγνωστη χρονική στιγμή είχα ένα undetected data
corruption στα _πρωτογενή_ δεδομένα (αυτά τα οποία έκανα backup). Έτσι
τουλάχιστον για μερικές μέρες έκανα backup corrupted δεδομένα και
κανείς δεν μπορούσε να ξέρει για πόσες ημέρες και ποια / πόσα αρχεία
ήταν corrupted. Για σκέψου λίγο την κατάσταση... εγώ που την σκέφτηκα
πολύ κατέληξα στο επιστημονικό συμπέρασμα: "Τσάκα την τσαπού". Στην
πραγματικότητα μαζεύοντας ότι ενδείξεις είχα και αφότου έκανα
δοκιμαστικά restores μια μια μέρα μαντεψαποφάσισα ότι το corruption
άρχισε πριν 4 ημέρες.

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS