Re: όταν οι δίσκοι κάνουν σιωπηλά λάθη τι μας σώζει?

Pavlos Parissis pavlos.parissis at gmail.com
Tue Sep 14 09:41:46 EEST 2010

2010/9/13 Nick Demou <ndemou at gmail.com>
[...snip...]

> Το ερώτημα φυσικά είναι τι μπορώ να κάνω για να μην το ξαναπάθω? Π.χ. μήπως υπάρχει τρόπος να έχω 3εις φθηνούς SATA δίσκους στους οποίους ΚΑΙ να γράφω τα πάντα εις τριπλούν ΚΑΙ να τα διαβάζω εις τριπλούν για να έχω error detection και error correction[1]? Κάποιος άλλος τρόπος? Υπάρχει  filesystem για linux που τουλάχιστον κάνει online checksum ελέγχο στα δεδομένα που γράφει / διαβάζει?

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις DRBD το οποίο κάνει έλεγχους με διάφορους
checksum αλγόριθμους και σε διαφορετικά στάδια.[1]
Έτσι θα έχεις προστασία απέναντι σε πλήρη καταστροφή του ενός μέσο
αποθήκευσης(RAID-n, central storage, etc)  αλλά και ελέγχους για την
ακεραιότητα των δεδομένων. Όμως θα σου κοστίσει ένα επιπλέον μηχάνημα,
ίσως λιγότερες επιδόσεις σε εγγραφές, διπλάσιο αριθμό δίσκων και λίγο
χρόνο για εξοικειώσει και δημιουργία του DRBD. Αλλά τα πάντα έχουν ένα
κόστος.

[1]
on-line device verification
http://www.drbd.org/users-guide/s-use-online-verify.html