voip

V13 v13 at v13.gr
Fri Sep 10 11:21:47 EEST 2010

On Wednesday 08 of September 2010, Antonis Christofides wrote:
> Θα μπορούσε κάποιος να μου πει (ή να μου δείξει) απλές οδηγίες για το
> πώς θα συνδεθώ με την κουνιάδα μου με voip χωρίς να χρησιμοποιήσω skype,
> και με όσο το δυνατόν πιο ανοιχτά πρωτόκολλα κλπ.; Τι στο καλό είναι ο
> sip σέρβερ και πού θα βρω έναν; Μπορώ να συνδεθώ κατευθείαν από δω με
> την κουνιάδα χωρίς να χρησιμοποιήσω sip/xmpp/ό,τι_γουστάρετε server
> (κάνοντας ενδεχομένως κανένα port forwarding στο router);

Theorontas oti tha xrisimopoihseis SIP:

Theleis 2 SIP clients (p.x. ekiga). An exeis lysei to diktyako problima tote
apla pas ston enan kai les na syndethei sthn IP toy alloy kai isos kai to
port.

Profanos gia na to kaneis ayto tha prepei na einai kai oi 2 ypologistes
anoixtoi, na kserei o enas thn IP toy alloy kai na ftiakseis kai to diktyako
komati se periptosi NAT.

An bariesai na kaneis ta parapano tote theleis enan SIP server. Otan o exeis
enan logariasmo se enan SIP server kai ton exeis dilomeno ston client soy,
tote o client paei kai enimeronei ton SIP server gia thn katastash soy
(registration). P.x. toy leei thn IP toy, thn katastash toy (busy, available
klp) k.o.k. O SIP server apo th meria toy, kanontas ta katalila kolpa ston DNS
(_sip._udp SRV record), katafernei na antistoixisei mia dieythynsi ths morfis
anthony at omnivoice.eu se esena. Etsi, otan o opoiosdipote thelei na se kalesei,
anti na grapsei thn IP soy grafei anthony at omnivoice.eu kai o client afoy kanei
to katalilo resolving epikoinonei me ton SIP server apopoy pernei ta stoixeia
soy kai sth synexeia epikoinonei me esena gia na se "kalesei".

Xontra-xontra ayth einai h diadikasia.

An theleis apla na milisoyn dyo ypologistes vale to ekiga (h opoiondipote allo
sip client) kai prospthise na milisoyn, xoris na asxolitheis me SIP server kai
SIP registration. An theleis na se kaloyn xoris prota na xreiazetai na
antalasete IP dieythynseis klp tote theleis ena logariasmo se enan SIP server.
An skopeveis na to xrisimopoihseis kai gia tilefonia argotera proteino to
omnivoice apo to opoio den eixa problimata eos tora.

To SIP komati einai synithos dorean kai ayto poy xreonetai einai to SIP-to-
telephone gateway. To na mporeis diladi na kaleseis ena noymero apo to SIP
tilefono soy. Ekei thn epikoinonia thn kanei o SIP paroxos kai exei sxetikes
xreoseis. Antistoixa mporeis na exeis kai ena h perissotera thlefonika noymera
ta opoia na kanoyn to SIP tilefono soy na xtypaei. Kai gia ayta xreiazesai
synithos syndromi mias kai ta noymera sta parexei (arxika) o SIP paroxos.