SATA - e-SATA

Theodoros V. Kalamatianos thkala at softlab.ece.ntua.gr
Tue Oct 19 19:30:41 EEST 2010

On Tue, 19 Oct 2010, Thanasis wrote:

> Ναι, αυτά τα βύσματα έλεγα ότι δεν είναι κατάλληλα, και όντως αν ήταν
> κατάλληλα, θα μπορούσε να παίξει και το παπατζίδικο hotplugging.

> Άρα για τα καλώδια data δεν θα έχουμε πρόβλημα.

Τα καλώδια eSATA δεν έχουν κανένα πρόβλημα με το hotplugging, θεωρητικό ή
μη.

> Εννοείς το καλώδιο sata-esata;

Όχι, στο μυαλό μου είχα κάτι brackets για το κουτί που παίρνουν μια θύρα
SATA της μητρικής και την βγάζουν ως θύρα eSATA στο πίσω μέρος του
κουτιού. Υπάρχουν και σε low-profile εκδόσεις και είναι η πιο καθαρή λύση
μετά την έτοιμη θύρα eSATA. Θες βέβαια ένα άδειο slot στο κουτί, αλλά
απαλλάσσεσαι από το να έχει το κουτί σου μια ποντικοουρά μόνιμα
συνδεδεμένη στη μητρική.

> Το εγχειρίδιο δεν λέει τίποτα για esata.

Αν η μητρική σου είχε οποιαδήποτε υποστήριξη για eSATA μάλλον θα το
έλεγε...

> Ελεγκτές ὲχει δύο:
> -ένας είναι το Chipset της Intel NM10 (2 x SATA 3Gb/s connectors
> (SATA2_0, SATA2_1) supporting up to 2 SATA 3Gb/s devices)

Δεν λέει τίποτα για eSATA στα datasheets αλλά έχει υποστήριξη για
hotplugging.

> -ο άλλος το "GIGABYTE SATA2 chip" (1 x IDE connector supporting
> ATA-133/100/66/33 and up to 2 IDE devices, 2 x SATA 3Gb/s connectors
> (GSATA2_0, GSATA2_1) supporting up to 2 SATA 3Gb/s devices, Support for
> SATA RAID 0, RAID 1, and JBOD)

Μμμμ... JMicron JMB363. Αυτό έχει eSATA support αλλά μάλλον εξαρτάται και
από την υλοποίηση. Αυτό θα πρέπει να το δεις πιο συγκεκριμένα...

> Εκ των υστέρων όχι, αλλά σε κάποιο βάλε-βγάλε εννοούσα.

Εγώ σε κανονικό eSATA και σε SATA hotswap bays δεν είχα ποτέ πρόβλημα.
Τώρα αυτήν ακριβώς τη λύση δεν την έχω δοκιμάσει, αλλά αν φροντίσεις το
συνολικό μήκος καλωδίου από τη μητρική μέχρι το δίσκο να είναι μικρότερο
από 1 μέτρο δεν πιστεύω να έχεις πρόβλημα.

Φιλικά,

Θοδωρής