Apories hardware RAID

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Fri Mar 19 15:21:53 EET 2010

Καλησπέρα,

Έχω ένα no-name εξωτερικό RAID του 1998 με 6 δίσκους των 18 GB. Κανείς
δεν ξέρει πότε δούλεψε τελευταία φορά και αν μέσα του θα βρω τα
δεδομένα που ψάχνω. Πονεμένη ιστορία παρόμοια με αυτές που έχετε ζήσει
κι εσείς. Το πρόβλημα είναι ότι δεν καταφέρνω να "δω" το RAID, και
επειδή πρώτη φορά πιάνω στα χέρια μου hardware RAID, έχω κάτι
αποριούλες.

Έχει 2 τροφοδοτικά. Ανάβω λοιπόν τον κεντρικό διακόπτη, και μετά το
διακόπτη του ενός τροφοδοτικού, και μετά το διακόπτη του άλλου
τροφοδοτικού. Το συνδέω με μια κάρτα PCI Adaptec 19160, αλλά δεν το
βλέπει (σαν να μην το έχω συνδέσει). (Δοκίμασα την Adaptec 19160, με το
ίδιο καλώδιο, μ' ένα δικό μου παλιό δίσκο SCSI, και τον βλέπει.)

Επίσης το RAID έχει ένα τέταρτο διακόπτη που γράφει BATT. Τον αφήνω OFF
(καλά κάνω;).

Αυτό που κυρίως με μπερδεύει είναι ότι το RAID έχει δύο ζεύγη
connectors (68-pin high density). Το πάνω ζεύγος γράφει H1 και το κάτω
D1. Τι πρέπει να κάνω; Πρέπει το ζεύγος που δεν χρησιμοποιώ να έχει
terminators, ή να είναι ανοιχτό; Στο ζεύγος που θα χρησιμοποιήσω, έχει
σημασία σε ποιον connector θα βάλω τον terminator και σε ποιον το
καλώδιο;