Otan o server kanei thrashing

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Tue Mar 9 14:34:37 EET 2010

On Mon, 8 Mar 2010 13:49:29 +0200
Antonis Christofides <anthony at itia.ntua.gr> wrote:
> 2) Εγκατέστησα το collectd, με το default Debian (Ubuntu 9.10)
>    configuration, που απ' ό,τι κατάλαβα έπρεπε να βγάνει κάποιο output
>    σε αρχεία rrd που βρίσκονται στο /var/lib/collectd. Όμως, όλα αυτά
>    τα αρχεία έχουν timestamp την ώρα εγκατάστασης του collectd, και
>    παρόλο που το collectd τρέχει δεν γράφονται πληροφορίες στα αρχεία.
>    Τι έχω καταλάβει λάθος;

Τελικά το collectd γράφει στα αρχεία κανονικότατα. Απλώς όταν τα
κοίταζα δεν ήμουν εξοικειωμένος και δεν έβρισκα τις νέες εγγραφές. Εν
τω μεταξύ τα mtime και ctime είναι πράγματι οι ώρες εγκατάστασης του
collectd, και αλλάζει μόνο το atime. Τι κουλό είναι αυτό; Πρόκειται για
xfs mounted με defaults (αν και τώρα που το είδα το άλλαξα και του
έβαλα relatime).

Η ιδέα να απενεργοποιήσω το swap φαίνεται καλή και μάλλον θα το κάνω.

Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι φαίνεται το πρόβλημα να είναι στον
apache, κάτι καθόλου παράδοξο αφού ο server τρέχει υπό ανάπτυξη web
software, και πού και πού βλέπεις ένα-δυο παιδιά του apache να
καταναλώνουν 500m resident, και να παραμένουν έτσι μέχρι να restart τον
apache. Όπως καταλαβαίνετε, αν τα ένα-δυο γίνουν οχτώ αρχίζουμε να
ζοριζόμαστε. Θα χρησιμοποιήσω το collectd για να βρω τις στιγμές στις
οποίες αυξάνεται η χρησιμοποίηση μνήμης και θα δω ποια requests έχουν
γίνει εκείνες τις στιγμές ώστε να εντοπίσουμε το bug (αν και έχω κάποιες
υποψίες που μπορεί να μου επιτρέψουν να το βρω και με voodoo debugging).