Lithike: Problimataki exim

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Fri Jun 11 11:12:19 EEST 2010

On 2010-06-10 11:31, Antonis Christofides wrote:
>  Όπως βλέπετε παραπάνω, δεν απαντάει User unknown, απαντάει accepted.
>  Παίρνει λοιπόν το μήνυμα, και μετά το επιστρέφει στον αποστολέα με την
>  ένδειξη unrouteable address. Θα προτιμούσα να απαντάει με τη μία user
>  unknown. Έχω κάνει κάποιο λάθος στο configuration; Έχω Debian stable.

Κατά τη γνώμη αυτού που έφτιαξε το default configuration του Exim
(τουλάχιστον για το Debian), πρέπει το exim, όταν λειτουργεί ως relay
να απαντάει "250 accepted" εφόσον η διεύθυνση του παραλήπτη είναι
συντακτικά σωστή. Όταν όμως δεν λειτουργεί ως relay αλλά λειτουργεί
μόνο ως local delivery, τότε απαντάει "550 User unknown" αν ο χρήστης
είναι άγνωστος. "Λειτουργεί ως relay" σημαίνει ότι ο client ανήκει στα
relay networks.

Στη δικιά μου περίπτωση το λάθος στο configuration ήταν ότι ο mail
server μέσω του οποίου φτάνουν στο σύστημά μου όλα τα εξωτερικά email
ανήκε στα relaying networks. Άλλαξα λοιπόν στο update-exim4.conf.conf
το dc_relay_nets ώστε ο εν λόγω host να μην περιλαμβάνεται στα relay
networks (δεν έχει καμιά διαφορά, γιατί ο εν λόγω host ουδέποτε
ζητάει relaying απ' τον δικό μου). Τώρα εξακολουθεί λοιπόν ο δικός μου
να έχει τη συμπεριφορά που περιέγραψα αρχικά όταν συνδέομαι από το
τοπικό δίκτυο, αλλά όταν συνδέεται ο άλλος host τότε επιστρέφει 550
User unknown.

Για λόγους πληρότητας αναφέρω ότι η σχετική συμπεριφορά του exim
ορίζεται στη "διαδικασία" acl_check_rcpt, που στο split configuration
ορίζεται στο /etc/exim4/conf.d/acl/30_exim4-config_check_rcpt, που
είναι κατατοπιστικότατο.