Powerline

Stelios Bounanos sb-lst at enotty.net
Wed Jan 13 23:07:38 EET 2010

[snip]

> Ναι. Επισης, οι ραδιοερασιτεχνες εχουν δικιο οταν λενε οτι με το να
> βαζεις ενα OFDM device στο δικτυο διανομης ρευματος του σπιτιου σου (που
> στην ουσια ειναι μια αρκετα καλη κεραια), τους ανεβαζεις το noise floor
> στην αγαπημενη τους μπαντα. Ωστοσο δεν πειραζει. Θα κλαψουνν λιγο, θα
> γκρινιαξουν λιγο, και μετα θα συνεχισουν να κυνηγανε QSL cards με CW
> DXing χρησιμοποιωντας για ανακλαστηρα εκεινο το μεγαλο πραγμα στον
> ουρανο. Ασε που αμα γνωρισεις μερικους απο αυτους μπορει να αρχισεις να
> τους το ανεβαζεις και επιτηδες το noise floor.

[snip]

Οι ραδιοερασιτέχνες που συλλέγουν μανιωδώς QSL καρτ-ποστάλ (για να τις
βάλουν μετά σε κουτιά απο παπούτσια κάτω απο το κρεβάτι τους ή ό,τι άλλο
τις κάνουν) νομίζω αντιπροσωπεύουν μια πεζή πλευρά του hobby.  Αν και
πρέπει να σημειώσω οτι το DX μπορεί να είναι τρομερά συναρπαστικό.
Κάποτε είχα επικοινωνήσει με ένα σταθμό στο Μαυρίτιο (9750 km short
path) μόνο με < 5W και random wire antenna, χρησιμοποιώντας software
στου οποίου την ανάπτυξη έχω συμβάλλει ο ίδιος, και μερικό απο το
hardware ήταν επίσης homebrew.  It's a blast! :-)

Πιο ενδιαφέροντα/σημαντικά/τεχνολογικά προχωρημένα IMHO είναι:

 * Software defined radio
 * Weak signal communication (moonbounce, meteor scatter, το δεύτερο
   δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται, google WSJT)
 * Real time propagation detection (google PSK Reporter, WSPR)
 * EMCOMM

Ένα τωρινό παράδειγμα του τελευταίου:

  Global ALE High Frequency Network (HFN) is now on ALERT for Haiti
  earthquake Emergency / Disaster Relief Communications (EMCOMM)

  more information:
  http://hflink.net

(http://www.mail-archive.com/digitalradio@yahoogroups.com/msg23259.html)

Εν πάσει περιπτώσει διαφωνώ οτι οι ραδιοερασιτέχνες απλά θα γκρινιάξουν.
Εδώ στην Αγγλία η BT έχει εγκαταστήσει μερικές χιλιάδες PLC devices για
τις residential υπηρεσίες της (broadband, iptv, etc.)...  επίσης έχει
αναγκαστεί, μέσω παραπόνων στο Ofcom, να αντικαταστήσει αρκετές απο
αυτές λόγω παρεμβολών σε ραδιοερασιτέχνες και άλλους χρήστες.  Πρέπει να
παραδεχτείς οτι είναι λίγο καφρίλα να παρεμβάλλεται κανείς στις
*μοναδικές* συχνότητες που αντανακλώνται απο την ιονόσφαιρα, και που
είναι διαθέσιμες στο κοινό για πειραματισμό και παγκόσμια επικοινωνία
χωρίς infrastructure ή πληρωμή €€€, απλά για να στέλνει video στο
διπλανό δωμάτιο.

73,
Stelios, M0GLD.

--