Powerline

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Tue Jan 12 13:58:34 EET 2010

On 01/11/10 22:56, Theodoros V. Kalamatianos wrote:

> 1a. Σε τριφασικές εγκαταστάσεις παίζουν; Γιατί στο Wikipedia λέει μεν
> ότι από το HomePlug 1.0 τα devices θεωρητικά δεν έχουν πρόβλημα αν είναι
> σε άλλη φάση, αλλά εγώ έχω ακούσει άλλα.

Λειτουργει, αλλα με αρκετη απωλεια. Μια δοκιμη θα σε πεισει.

> 1b. Αν θέλουμε επικοινωνία ανάμεσα σε δύο διαμερίσματα; Έχω ακούσει ότι
> κατά 99% δεν περνάνε από το μετρητή της ΔΕΗ, ενώ ενίοτε και ο
> ηλεκτρονόμος διαφυγής (ρελές) μπορεί να σταματήσει το σήμα. Φαντάζομαι
> ότι για οτιδήποτε άλλο εκτός από μια μεμονωμένη εγκατάσταση δεν γίνεται
> τίποτα;

Απο την επαγωγικη ζευξη του κοντινοτερου μετασχηματιστη της ΔΕΗ παντως
σιγουρα ΔΕΝ περναει. Απο κει και περα, your mileage may vary, και με
αυτα που βλεπω σε κατι ηλεκτρικες εγκαταστασεις τωρα τελευταια, δε θα
μου φαινοταν περιεργο αν ακουγε το σημα σου και η θεια σου στην
κοινοτητα Παναγίτσας Πούντας του δημοτικου διαμερισματος Πρασινου του
δημου Ταμυνεων του νομου Ευβοιας.

Παροτι η βιομηχανια ειναι μανουλα στο να χρησιμοποιει για μεσο μεταδοσης
δεδομενων οτιδηποτε δεν ειναι σχεδιασμενο για να λειτουργει ως μεσο
μεταδοσης δεδομενων (σκεφτειτε τι δυνατοτητες ανοιγονται με τη
διαμορφωση των δεσμων υδρογονου στο νερο του δικτυου υδρευσης!), η
καλυτερη λυση για δικτυο με το παραδιπλανο διαμερισμα παραμενει το
twisted pair.

> Επειδή ουδέν κακό αμιγές καλού, όμως, ο κυρ Μάκης από δίπλα μάλλον δεν
> μπορεί να δει τις τσόν^W^Wτα αρχεία μας ακόμα και αν ξεχάσουμε να
> αλλάξουμε τον κωδικό :-). Δείτε όμως π.χ. και το
>
> ftp://ftp.aztech.com/support/Singapore/HomePlug/HL108E%20HomeplugAV%20Frequently%20Asked%20Questions.pdf

Αυτο το "Triple AES" encryption εκει περα μου θυμιζει κλασσικο
παραδειγμα security through terminology-triggered consumer excitement,
αλλα ας ειναι, ειναι μαλλον σιγουρα ασφαλεστερο απο το "Double XOR"
encryption. Οσο για το κλειδι, το αλλαζεις απλα στο πρωτο μπριζωτο
μπριτζακι που θα βαλεις, οποτε στα υπολοιπα θα βαλεις αναγκαστικα το ιδιο.

> 2. Είχαμε κάποτε ένα παλιό πλυντήριο που όταν στράγγιζε τα ρούχα
> (κάνοντας παρεμπιμπτόντως σαν 747 στην απογείωση) έκανε τη CRT οθόνη μου
> να χορεύει στο ρυθμό του κάδου. Τώρα έχω ένα κρουστικό δράπανο που
> βγάζει παράσιτα σε όλη την εγκατάσταση με τον ίδιο τρόπο.
>
> Τα διάφορα PLC (Power Line Communication) adapters πώς τα πάνε σε
> τέτοιες περιπτώσεις;
>
> Γιατί άμα πέφτει το δίκτυο κάθε φορά που δουλεύει το ψυγείο...

Το PLC καλυπτει επαρκως τις αναγκες δικτυωσης απο το datacenter στο
υπογειο μεχρι το υπνοδωματιο για να κοιμασαι αγκαλιτσα με το laptop. Για
οτιδηποτε περισσοτερο απο αυτο, περνας twisted pair.

> 3. Αυτή την κρυπτογράφηση που διαφημίζουν, θες ειδικό πρόγραμμα (i.e.
> Windows) για να την ρυθμίσεις, ή υπάρχει κάποια φορητή λύση;

Θες ειδικο προγραμμα. Αυτα τα βλακιδια ειναι ethernet bridges, οποτε ο
σκατασκευαστης τους μπορει μεχρι και να αμελησει να τους βαλει TCP/IP
stack απλα επειδη δεν το χρειαζεται για να λειτουργησει. Συνεπως το
management γινεται με ο,τι αηδια τροπο μπορεις να φανταστεις (και
μερικους που δε μπορεις).

Τα δικα μου χρησιμοποιουν για management κατι που τους μιλαει με raw
ethernet frames (δεν εψαξα να βρω αν ηταν καποιο standard πρωτοκολλο,
αλλα υποψιαζομαι πως ειναι. Τουλαχιστον στα χαρτια).

Το management προγραμματακι ηταν πολυ απλο και περιεργως λειτουργησε μια
χαρα με το wine. Για τετοιες περιπτωσεις παντως εχω καπου κι ενα netbook
με XP. Ειναι παντα χρησιμο.

> 4a. Το βρίσκει κανείς άλλος περίεργο/ανησυχητικό/κλπ ότι σκοτωνόμαστε να
> βάλουμε τον εξοπλισμό σε UPS, surge protectors και σταθεροποιητές και
> μετά συνδέουμε τη θύρα ethernet του υπολογιστή στην πρίζα; Τι απομόνωση
> προσφέρουν αυτά τα μαραφέτια, και δη τα πιο φτηνά του είδους; Μπορούν να
> μπουν σε surge protector;

Γενικα προσφερουν αρκετα καλη απομονωση, μια που πρεπει να πληρουν
προδιαγραφες ασφαλειας - δεδομενου οτι η κοινη λογικη προς το παρον δεν
λεει ακομα "μη βαζετε το δαχτυλο σας στο μπριζακι του switch".

> 4b. Φαντάζομαι ότι τα PLC adapters τροφοδοτούνται από την πρίζα, οπότε
> αν κοπεί το ρεύμα πέφτει και το δίκτυο;

Ναι. Επισης, οι ραδιοερασιτεχνες εχουν δικιο οταν λενε οτι με το να
βαζεις ενα OFDM device στο δικτυο διανομης ρευματος του σπιτιου σου (που
στην ουσια ειναι μια αρκετα καλη κεραια), τους ανεβαζεις το noise floor
στην αγαπημενη τους μπαντα. Ωστοσο δεν πειραζει. Θα κλαψουνν λιγο, θα
γκρινιαξουν λιγο, και μετα θα συνεχισουν να κυνηγανε QSL cards με CW
DXing χρησιμοποιωντας για ανακλαστηρα εκεινο το μεγαλο πραγμα στον
ουρανο. Ασε που αμα γνωρισεις μερικους απο αυτους μπορει να αρχισεις να
τους το ανεβαζεις και επιτηδες το noise floor.

> 6. Τίποτα που να παίζει μέσω ομοαξονικού καλωδίου TV έχετε δει στην
> ελληνική αγορά; Έχω δει κάποια στο διαδίκτυο, αλλά πουθενά στα μαγαζιά.
> Συνήθως οι πωλητές με κοιτάνε σαν να είμαι Αρειανός όταν ζητάω κάτι
> τέτοιο...

Και καλα κανουν, γιατι νομιζουν οτι ψαχνεις γι αυτο εδω περα

http://en.wikipedia.org/wiki/10BASE2

ενω στην πραγματικοτητα αυτο που σε ενδιαφερει ειναι πιο κοντα στο

http://www.pulselink.com/

Παντως γενικα, εγω θα 802.3 επειμεινω 802.3ab στις 802.3 παλιες 802.3ab
καλες 802.3 τεχνολογιες.