iocharset και codepage στον automounter/device notifier

costas costas at freemail.gr
Fri Jan 8 13:58:39 EET 2010

Καλησπέρα και χρόνια πολλά,
χρησιμοποιώ slackware 13.0 kde 4.2.4 αλλά μάλλον το πρόβλημα δε
σχετίζεται με την έκδοση
αλλά είναι γενικότερο.
Το kde έχει το πολύ ωραίο και λειτουργικό device notifier, το οποίο
ενημερώνει ότι για
προσθήκη νέου υλικού (πχ δίσκος) και δίνει επιλογή να το ανοίξω με
dolphin/konquerror ή να
το κάνω eject κλπ. Ωστόσο θα ήθελα να μπορώ να το κάνω με iocharset και
codepage της
επιλογής μου και όχι τα εξ ορισμού (θέλω UTF8/737). Ρώτησα στο ΙRC και
μου είπαν ότι ο
o device notifier δεν εκτελεί τίποτε ουσιαστικά και το κάνει ο HAL και
να κοιτάξω την
παραμετροποίηση του HAL ή να δοκιμάσω να παίξω με το automount.

Πειραματίστικα αρκετά αλλά δε βρήκα τρόπο να το κάνω στο HAL, κάποια
howtos που δοκίμασα
δε με διαφώτισαν αρκετά. Αν έχετε καλύτερο documentation/links κλπ ...

Δοκίμασα και το automount, δυστυχώς πρέπει να του δηλώσω εκ των προτέρων
το /dev/XXXYZ, άρα
άχρηστο αφού αυτό αλλάζει ανάλογα με τις συσκευές που είναι συνδεμένες
κάθε στιγμή κλπ
(εκτός και αν μου ξεφευγει κάτι). Αν είναι έτσι καλύτερα να ρυθμίσω το
/etc/fstab, όπου
τουλάχιστον μπορώ να βάλω labels και αυτό είναι πολύ πιο λειτουργικό.
Αυτό έχω κάνει ως
προσωρινή λύση. Όμως είναι μισή λύση για 2 λόγους:
1. Είναι λειτουργική μόνο για συσκευές που γνωρίζω εκ των προτέρων. Αν
μου δώσει κάποιος το
   usb stick του, δεν παίζει.
2. Απαιτεί εφ άπαξ χειροκίνητη ρύθμιση για κάθε συσκευή. Απλά με σώνει
τις επόμενες φορές
   που θα συνδέσω τη συγκεκριμένη συσκευή.

Προφανώς το θέμα έχει σημασία για vfat. ext2/ext3, NTFS δεν έχουν (ή δε
θα έπρεπε να έχουν,
αν και μερικές φορές ούτε με το NTFS είναι όλα ΟΚ) ανάγκη και τα
defaults δουλεύουν μια χαρά.

Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.

Ευχαριστώ
Κώστας

ΥΓ: Κάπου διάβασα ότι το αντίστοιχο του device notifier στο GNOME είναι
παραμετροποιήσημο
αλλά δε θέλω να πάω σε gnome. Εν μέρη μπορεί να γίνει η δουλειά και στο
XFCE αλλά όχι πολύ
καλά.